חדשות הארץ

ממצאים ארכיאולוגים בני כ-4,000 שנה מוצגים בלובי מלון בנצרת

תערוכה מיוחדת של ממצאים ארכיאולוגים בני כ-4,000 שנה הוקמה במבואה של מלון לגאסי נצרת בשיתוף עם קבוצת עפיפי, בעלת המלון. המגרש שעליו הוקם המלון, הממוקם על רחובה הראשי של נצרת מול כנסיית הבשורה, שימש במשך שנים כמוסך לחברת האוטובוסים אשר בבעלות משפחת עפיפי. במסגרת יוזמת הבעלים להקים בנצרת בית מלון בוטיק, החלו בשנת 2010 עבודות חציבה ליסודות, אשר במהלכן נפערו בסלע פתחים של ארבעה פירים של מערות עתיקות.

צילום: אורית שמיר, רשות העתיקות

חפירה ארכיאולוגית שניהלה ירדנה אלכסנדר מרשות העתיקות במקום, העלתה שהמערות נחצבו ושימשו לצורך קבורה משפחתית – בפעם הראשונה, בתקופת הברונזה הביניימית (כ-2000 שנה לפסה"נ), בפעם השנייה בתקופת הברונזה התיכונה (כ-1700 שנה לפסה"נ), ומערה אחת אפילו שימשה לקבורה בפעם השלישית, בתקופת הברזל (כ-1000 שנה לפסה"נ). לאחר השלמת החפירה, המלון הוקם, והאדריכל חסניין אפו סייף תכנן במבואת המלון חללי תצוגה לצורך הקמת תצוגת הממצאים.

צילום: אורית שמיר, רשות העתיקות

התצוגה מספרת את סיפור החפירה, ומוצגים בה כלי החרס היפים והחפצים האישיים המיוחדים שהונחו יחד עם הנפטרים. דרישות שלום אלה מהעבר, כוללות קערות ופכיות (קנקניות), שיתכן כי שימשו לסעודות בטקסי הקבורה, או לשם אספקת מזון ושמנים לנפטרים, וכן ככלי נשק אישיים ותכשיטים, שילוו את המתים בעולם הבא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אורית שמיר, רשות העתיקות

ירדנה אלכסנדר, אוצרת התצוגה מטעם רשות העתיקות אמרה כי "מסתבר שנצרת, המזוהה בדרך כלל עם סיפורו של ישוע (ישו) אשר גדל בכפר היהודי נצרת, היתה גורם משיכה כבר 2,000 שנה קודם לכן וגרו בה אוכלוסיות של כנענים, ואח"כ של ישראלים. הממצאים הארכיאולוגיים חשפו מידע מתולדות הכפר העתיק, שאינו מסופר במקורות כתובים."

אחמד עפיפי אמר: "התצוגה מצטרפת לאוספים המוצגים במלון, ותורמת להצגת תולדות נצרת."

הביקור במלון לגאסי נצרת כפוף לתו הסגול. ניתן להגיע ולהתרשם מהתצוגה בתיאום מראש בטלפון 04-9060000.

תגובה אחת

Back to top button