חדשות חוץ

ארדואן מאיים: ננתק את יחסינו עם איחוד האמירויות וישראל

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן הודיע היום (שישי) כי ארצו שוקלת לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם איחוד האמירויות הערביות ועם ישראל וכן להחזיר את השגרירים הטורקיים מתל אביב ומאבו דאבי, זאת בעקבות ההכרזה על הסכם שלום בין המדינות.

ארדואן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים באיסטנבול לאחר שמשרד החוץ הטורקי אמר כי ההיסטוריה לעולם לא תסלח על ההתנהגות הצבועה של איחוד האמירויות בהסכמתה לנרמול היחסים עם ישראל.

"ההיסטוריה ומצפונם של עמי האזור לא ישכחו ולעולם לא יסלחו להתנהגות צבועה זו של איחוד האמירויות ובגידה בעם הפלסטיני למען האינטרסים הצרים שלה. זה מדאיג ביותר שאיחוד האמירויות הערביות נקטו בפעולה חד צדדית, בניסיון להכשיל את תוכנית השלום הערבית (2002) שגובשה על ידי הליגה הערבית." נמסר בהצהרת משרד החוץ הטורקי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איחוד האמירויות הערביות תהפוך למדינה הערבית השלישית שמנהלת קשרים מלאים עם ישראל, אחרי מצרים שכוננה שלום עם ישראל בשנת 1979 וירדן בשנת 1994.

2 תגובות

  1. מצויין… הגיע הזמן איש קטן ומגעיל…
    באמת הגיע הזמן. אבל שכחת משהו קטנטן..
    איך יכול להיות שעושים הסכמים לקדם בין 2 מדינות, נושאים של תיירות, חקלאות, בריאות, סחר, ונורמליזציה ביחסים… הרי הם צריכים ללמוד מטורקיה. הרי טורקיה לא מקיימת שום נושאים של תיירות, חקלאות, בריאות, סחר, ונורמליזציה ביחסים עם ישראל.
    איך מדינה כמו האמירויות, מעיזים לבגוד בברית הטורקית שמחרימה כל דבר ישראלי. הרי אין שום סחר בין המדינות, אוניות טורקיות לא ממלאות מכליות מים בנמל חיפה, אין תיירות…
    ארדואן, התחלת לפתח קשרים עם המעצמות הגדולות כמו סוריה, איראן, אלגיריה, לוב, וכמובן הקמת וקידמת את דאעש עם רעיון האימפריה האיסלמית (כן. לא כולם יודעים, שאתה ארדואן, מימנת, קידמת, חימשת, את ארגון דאעש, וכשהחלו לתפקד כמדינה, אתה זה שסיפקת את הרכבי טויוטה החדשים, אתה זה שקנה את הנפט שנשדד, והלאה והלאה) , כל הפעולות שלך בטוח יקרב אתכם לקידמה, תהיה לכם תיירות חזקה, סחר חזק, וסוף סוף תחיו תחת השגיעה שכל הטורקים כל כך מצפים לו.
    אז בסופו של דבר תתנתק מישראל הגיע הזמן, ובטח גם מארהב, לא תסחט את האיחוד במיליארדי יורו, ותתתקדם למציאות השחורה לשם אתה לוקח את העם שלך…
    היה שלום דרעק….

Back to top button