בריאותחדשות הארץ

על רקע משבר הקורונה: קופ"ח כללית השיקה שירות תמיכה נפשית טלפונית

על רקע התפרצות נגיף הקורונה ולנוכח התגברותם של תחושות לחץ, חרדה, חוסר וודאות וחוסר אונים, אנשים רבים חווים קושי בהתמודדות עם המצב. קופת חולים כללית, בשיתוף משרד הבריאות, החלה בהפעלת שירות למתן סיוע ותמיכה נפשית באמצעות שיחות טלפוניות. השירות ניתן בחינם, ללא צורך בהפניה או אישור, על ידי מטפלים מומחים בבריאות הנפש. ניתן לתאם עד 3 שיחות טלפוניות עם צוותים מקצועיים באמצעות מוקד 2708*. השירות ניתן לכל הגילאים ובשפות שונות.

"אנשים רבים חווים בימים אלה משבר בעקבות תחושה של חוסר ודאות וקושי להתמודד עם השינויים כפועל יוצא של משבר הקורונה המתמשך מזה חמישה חודשים ויותר", מסביר ד"ר ירדן לוינסקי, יועץ פסיכיאטריה לחטיבת הקהילה בכללית, את הרקע לשירות החדש "חלק מהאנשים חוששים מהידבקות בנגיף, חלק נמצאים במצוקה כלכלית, חלק מעלים שאלות קיומיות, שאלות בריאותיות ועוד. כל אלה מעלים תחושת מצוקה ואנו עדים לפניות מרובות לרופאי משפחה ולחדרי מיון״

קופת חולים כללית רואה חשיבות רבה באפשרות לסייע לכל מי שחווה מצוקה על רקע משבר הקורונה, גם למי שבשגרה לא הרגיש צורך, לפנות לעזרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר לווינסקי אמר: "יש לשים לב לשינוי התנהגות בתקופה זו בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים. שינויים בדפוסי שינה, אכילה, ביטויי כעס או צמצום אינטראקציות חברתיות, אמנם יכולים להיות תוצאה של השגרה החדשה אך גם יכולים להעיד על מצוקה ולהוות סימן אזהרה מוסיפה סיגל סידליק אלון, פסיכולוגית ארצית בכללית. "אנו יודעים ששיתוף ופנייה לעזרה יכולים להקל על תחושת הבדידות. כמו כן בעזרת סיוע מקצועי ממוקד התערבות במשבר, אפשר להגביר את החוסן הנפשי ולשפר את יכולת ההתמודדות עם המצב."

עוד אמר ד"ר לווינסקי: "לא צריך לחכות למשבר גדול. גם שאלות ותחושות של מתח, כעס או מועקה, שעולות מתוך השהות בבידוד, אינטנסיביות ביחסים המשפחתיים, ריחוק מבני משפחה בקבוצת סיכון, שינויים בתחומי עבודה ולימודים, יכולות לעורר קושי נפשי ולכן חשוב להתייחס אליהן. בעזרת שירות התמיכה אפשר להקל ולקדם תגובות ופתרונות שיסייעו לשיפור ההרגשה."

איך פונים לשירות?

מתקשרים למוקד 2708*, הפועל בימי א-ה בין 7:00 ל-20:00, וימי ו' בין השעות 07:00 ל-13:00. מתאמים מועד לשיחת ייעוץ והמטפל או המטפלת יוצרים קשר במועד שנקבע. השירות ניתן לכלל לקוחות כללית, בכל הגילאים, ללא כל עלות, ללא צורך בהפניה או בטופס התחייבות (טופס 17).

אילוסטרציה. צילום: stocksnap
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח