פוליטי / מדיני

יו"ר ועדת חוקה על הארכת תקנות הקורונה: לא ראיתי שום בשורה, רק פחדנות

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר על החלטות קבינט הקורונה להגבלת פעילות שיובאו לאישור הוועדה: "לא ראיתי שום בשורה אלא רק פחדנות ופשרה מפא"יניקית; לא אכנס את הוועדה עד שיהיו בשורות חדשות ויישור קו בפעילות המשק לבתי הכנסת כמו למקומות אחרים"

יושב ראש ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) פתח את הדיון להארכת תקנות שעת חירום קורונה לאכיפה ואמר: "אני לא רואה בהחלטות שום בשורה או חשיבה. בהגבלת פעילות למקומות עבודה נראה שנעשתה עבודה יותר מעמיקה, עשו קווי רוחב של תקנות והגבלות ונתנו בתוך הקווים הסגולים שיפור. בכל הנוגע לקובץ תקנות הגבלת פעילות, אין שום בשורה, *זה סוג של העתק הדבק ולמרות שזו ממשלת ליכוד הרגשתי שנעשתה פשרה מפא"יניקית ושפחדו לגעת בדברים וכן בנוגע לסאגה הפשוט לא מובנת של הגדרות בתי הכנסת, כשלצידם כ"כ הרבה דברים שפועלים. הרי כל אחד מבין שאם במסעדה אפשר 20 אנשים שיושבים לאכול ,למה בבתי הכנסת לא יוכלו 20 להתפלל? לא ראיתי שום בשורה אלא רק פחדנות ופשרה מפא"יניקית. לכן, לא אכנס את הוועדה עד שיהיו בשורות חדשות. אנחנו העין הציבורית אליה מגיעות ההחלטות. העברנו כ-15 חוקים בוועדה בחודשיים האחרונים והשולחן הזה טייב את החוקים והתקנות אז אנחנו רוצים לדעת לאן פנינו, יש או אין שולחנות עגולים? אנחנו מאבדים את אובדן האמון הציבורי".

עוד אמר חבר הכנסת אשר: "המיינסטרים החרדי, רוב הציבור החרדי שומר בצורה קפדנית על ההוראות. אני מגיע לבית כנסת של 300 מ' עם 250 מקומות כשהתקן הוא 10 אנשים. את מי זה משכנע? אנחנו רוצים החלטות שיתורגמו על-ידי הרשויות המקומיות עם תקן לכמה אנשים יכול המקום להכיל, פתיחת חלונות, אוורור, כניסות ויציאות ועוד. וכך האנשים עצמם יהפכו לפקחים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לבסוף הודיע כי יכנס את הוועדה ביום ראשון או שני "בהנחה שיהיו תקנות מתוקנות ואז נחליט אם לאשר או לא. אני לא לעומתי נגד הממשלה אבל דברים עם היגיון יהיו ודברים ללא היגיון לא יהיו".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח