פוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו הנחה: עד סוף מרץ 2021 להקצות חיסונים לכל תושבי ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) בשיחת וידאו עם מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופ' שמואל שפירא וראשי צוותי המחקר, ובירך אותם על ההתקדמות בפיתוח החיסון נגד נגיף הקורונה, לקראת שלב הניסויים בבני אדם שיתחיל לאחר החגים.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני שמח לשמוע על ההתקדמות ואני רוצה לברך אתכם על כך. תמשיכו בנתיב הזה, במהירות המירבית שאתם חושבים שהיא מספקת מבחינה מדעית. הנחיתי לפתח חיסון כאן בישראל מתוך אמונה גדולה באנשינו וביכולות שלנו כמדינה." ראש הממשלה הנחה לקדם את עבודת המטה לבחינת הקמתו של מפעל חיסונים בישראל."

מנהל המכון למחקר ביולוגי פרופ' שמואל שפירא אמר: "לפני שישה חודשים שלחת אותנו לדרך להביא חיסונים ונוגדנים למדינת ישראל. אנחנו מילאנו את המשימה, וממלאים אותה על הצד הטוב ביותר. יש בידיים שלנו חיסון מצוין. זה הבקבוקון הראשון של חיסון – מיום חמישי שעבר יש בידינו חיסון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה נתניהו הנחה להמשיך בתהליך לקראת השלמת הניסויים וייצור החיסון מתוך כוונה להביא לכך שעד סוף הרבעון הראשון של 2021 יהיו בידי המכון חיסונים בטוחים ויעילים לכל התושבים בישראל. קצב ההתקדמות של המכון עד כה תואם ללוחות הזמנים שהוגדרו כבר בתחילת הדרך עם המל"ל, משרד הביטחון ומשרד הבריאות.

עוד הנחה ראש הממשלה, לפעול להגדרת מתווה שיאפשר למדינות אחרות לרכוש מישראל אופציות לחיסון. המימון שיתקבל יוכל לסייע בהקמת יכולות הייצור ובתהליכי הייצור.

פעילותו של המכון הביולוגי לפיתוח חיסון התחילה מיד בתחילת היערכותה של מדינת ישראל לקורונה. ראש הממשלה הציב למכון הביולוגי יעד לפיתוח חיסון או להשתלבות במאמצי פיתוח ובהתאם לכך נבנתה תכנית מפורטת, הוקצו משאבים, בוצעו מאמצים מצד צוותי המחקר של המכון, בסיוע המל״ל, משרד הביטחון, ומשרד הבריאות. כמו כן, בוצעו מהלכים מדיניים לתמיכה בחלק מהפעולות הנדרשות בתהליך אישור החיסון, כדי לאפשר רגולציה קפדנית לניסויים שיבוצעו על ידי המכון.

צילום: קובי גדעון / לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח