חדשות הארץצבא וביטחון

המשלחת להודו השלימה את משימתה: "המטרה היא להביא בשורה לעולם"

המשלחת המשותפת למשרדי הביטחון, החוץ והבריאות השלימה את משימתה בהודו, לאחר שעמדה ביעד השאפתני- איסוף של יותר מ-20 אלף דגימות מחולי קורונה מאומתים בתוך 9 ימים. המשלחת הקימה בעיר דלהי 6 אתרי 'דרייב אין' לדגימת קורונה ושתי מעבדות לריכוז ועיבוד הנתונים במערכות מחשב שהובאו במיוחד מישראל. ממשלת הודו העמידה מאות דוגמים הודים (50-150 דוגמים בכל אתר), שלקחו מאלפי המתנדבים בניסוי 4 דגימות שונות שאינן פולשניות: דגימת קול, רוק, נשיפה ובדיקת מטוש. צוותים משותפים לישראל ולהודו פיקחו על הפעילות בכל האתרים, תוך הקפדה יתרה על עמידה בכללי הניסוי המוגדרים מראש. הדגימות הוזנו למערכות מחשב מבוססות בינה מלאכותית ואנשי מפא"ת והתעשיות הישראליות החלו בניתוח הנתונים, שיימשך בימים הקרובים בהודו ולאחר מכן עם חזרת המשלחת לישראל. 

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

נספח משרד הביטחון וצה"ל בהודו, אל"מ אסף מלר אמר: "המטרה היא להביא בשורה לעולם- יכולת טכנולוגית לבצע בדיקות קורונה מהירות בתוך עשרות שניות, שתאפשר פתיחה של שדות תעופה, בנייני משרדים, בתי ספר, תחנות רכבת ועוד. ההירתמות ההודית לפרויקט היא מדהימה. כל גופי המחקר והפיתוח, כולל היועץ המדעי לראש הממשלה מודי, נרתמו למבצע בכוח מלא. אנחנו מקווים שבתוך חודשים ספורים נוכל להביא בשורה לעולם".

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

מוביל המשלחת להודו מטעם מפא"ת משרד הביטחון, סא"ל יניב מאירמן אמר: "חברי המשלחת כבר בעיצומו של תהליך המחקר ועיבוד הנתונים, שיימשך גם בשובנו לישראל. אנחנו אופטימיים ומקווים שבתוך זמן לא רב נצליח להעמיד מערכת לאבחון מהיר של נגיף הקורונה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

העבודה בהודו מתנהלת תחת כללי מיגון מחמירים. חברי המשלחת עברו במהלך שהותם בהודו 3 בדיקות קורונה ונמצאו שליליים לנגיף.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח