חדשות חוץפוליטי / מדיני

שר החוץ: יש לפעול למניעת התגרענות איראן והוצאת חיזבאללה מחוץ לחוק

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום (רביעי) עם 17 שגרירי אמריקה הלטינית ומדינות הקאריביים. בפתח הפגישה התייחס השר אשכנזי לפיצוץ שהתרחש אמש בביירות ועדכן את השגרירים כי ישראל הציעה סיוע הומניטארי ורפואי ללבנון מתוך סולידריות עם העם הלבנוני בהתמודדותו עם האסון ההומניטארי הקשה.

שר החוץ, גבי אשכנזי אמר: "האירועים בתקופה האחרונה מוכיחים שאיראן ושלוחתה באזור, ארגון הטרור חיזבאללה, ממשיכים בניסיון שלהם להתבסס צבאית באזור, לאיים על ריבונותה של מדינת ישראל והוצאת פיגועי טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל. על כולנו לפעול נגד הניסיונות של איראן וחיזבאללה לערער את היציבות באזור ולפעול למניעת התגרענות איראן והוצאת ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק. אני רואה בכם שותפים מלאים למאמץ ומצפה ממדינות אמריקה הלטינית למנוע טרור עולמי. אנחנו רואים פוטנציאל עצום ביחסים הטובים עם מדינות אמריקה הלטינית, ומקווים להרחיב את קשרי הסחר והתיירות ושיתופי הפעולה עם כל המדינות במרחב".

השר אשכנזי הציג לשגרירים את עמדת ישראל בנוגע לתכנית השלום של טראמפ, והתייחס להתבססות איראן במזרח התיכון והאיום שמהווה משטר האייתולות על יציבות האזור ועל העולם כולו, כפי שלמדה גם אמריקה הלטינית בפיגועי הטרור נגד שגרירות ישראל ובניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ופעילות חיזבאללה במרחב. קבוצת שגרירי אמריקה הלטינית והקאריביים הגישו לשר הצהרה משותפת של תמיכה בישראל והרצון להמשיך לפתח את היחסים עם ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שר החוץ גבי אשכנזי עם שגרירי אמריקה הלטינית והקאריביים. צילום: משרד החוץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח