משפטי/פלילי

המשטרה: נעצר חשוד שהטריד עדה בפרשה שנחקרה בלהב 433

בתום חקירה סמויה, עצרה הבוקר (שני) היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, עיתונאי עצמאי ועיכבה חשודה נוספת בגין חשד לביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות, הטרדת עד וקשירת קשר לביצוע פשע. אותו עיתונאי עבד באחרונה על תחקיר בעניין "פרשת הצוללות" (תיק 3000).

העניין פורסם לראשונה היום באתר "הארץ" ומהמשטרה נמסר כי "חקירת התיק החלה בעקבות תלונה שהוגשה ביחידת הונאה תל אביב על ידי עובדת ציבור ששימשה בעבר בתפקיד בכיר במשרד ממשלתי. מהתלונה עלה כי, אלמוני שהגיע לביתה הציג בפניה מצג שווא תוך שהוא מתחזה לעובד בגוף מודיעיני והציג בפניה כתבה הנחזית לכתבה שעומדת להתפרסם. כל זאת על רקע עדות שמסרה הבכירה בפרשה שנחקרה בלהב 433. בעקבות כך, חקירת התיק הועברה לטיפול בלהב 433."

עוד ציינו במשטרה כי "החקירה הסמויה העלתה כי החשוד נערך מבעוד מועד ופעל על מנת להתחקות אחר מקום מגוריה של המתלוננת ומקומות נוספים בהם שהתה, תוך שימוש באמצעים שונים. כמו כן הגיע לביתה בשעת ערב מאוחרת והטרידה תוך שהוא מתחזה כאמור לעובד בגוף מודיעיני וזאת על מנת לרכוש את אמונה ולהשיג ממנה את מבוקשו. התבצעו חיפוש בבית החשוד ותפיסת אמצעי אחסון דיגיטליים ואחרים, על פי צו שניתן על ידי בית משפט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גונן בן יצחק, עורך דינו של החשוד אמר בתגובה למעצרו כי "מדובר במעצר הזוי וכן בפגיעה חמורה בחופש הביטוי. הוא עבד בחודשים האחרונים על תחקיר שנוגע לפרשות שחיתות חמורות בצמרת השלטון. מעצרו הוא פגיעה בחופש העיתונות ועלול להוביל לחשיפת מקורות מידע, וזאת תוך שימוש באשמה מגוחכת של הטרדת עד. אני פועל משפטית כדי למנוע ממשטרת ישראל גישה לחומרים שאסף".

Back to top button