חדשות הארץ

חדש בישראל: שבב לכל סוס וחמור

הסוס ברח? אל דאגה, יש שבב שניתן לאתר אותו באמצעותו ולהוכיח מי בעליו. מליאת המועצה האזורית מטה יהודה אישרה לאחרונה חוק עזר, לראשונה בישראל, המחייב את בעלי הסוסים והחמורים במועצה, להגיע אל המחלקה הווטרינרית, לדאוג לרישום מסודר ולחסן, כולל הזרקת שבב, לבעל החיים שלו. חוק העזר אושר בעקבות ריבוי מקרי שוטטות של סוסים וחמורים, גניבת סוסים וקושי באיתורם, כמו גם מפגעים שמקורם בבעלי חיים המסכנים את בטחון ובריאות הציבור. לאחר שהתברר כי קיים קושי לאתר בעלי סוסים המטרה להחזירם לידם, נקבעו הוראות בדבר החזקת סוסים וחמורים בהתאם לסמכות המועצה על פי הוראות חוק העזר בדבר החזקת בעלי חיים, לרבות הוראות בדבר סימון, חיסון ורישום סוסים, בדומה להוראות החלות על כלבים.

מאחר ובכנסת ישראל ניסו לפני שנים לקדם את המהלך, אך עד כה לא התבצעה חקיקה מתאימה בנדון, שלא קיימת חקיקה ראשית בנושא, קיבל וטרינר המועצה, ד"ר גיל הכהן את בירכת הדרך ליישום ההנחיות הללו שעברו גם את אישורה המקצועי של ד"ר צביה מילדנברג, רופאת סוסים ראשית במשרד החקלאות ושל ד"ר צביקה בן אור, מנהל לשכת השפלה וההר במשרד החקלאות, שהמועצה נמצאת תחת אחריותו.

. צילום: דוברות מטה יהודה.

סעיפי חוק העזר הם: סוס שגילו עולה על שישה חודשים יהיה מסומן בשבב, יחוסן כנגד מחלת הכלבת, יירשם במרשם המועצה ויהיה בעל תעודת רישום. כמו כן, הדיווח יעבור למאגר השבבים הארצי של משרד החקלאות. בנוסף הסוס יוחזק בחצר מגודרת, ויש לשמור על ניקיון מקום החזקת הסוס. ולבסוף יש לדאוג לסוס לטיפול רפואי וחל איסור לאפשר לסוס לשוטט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
. צילום: דוברות מטה יהודה.

אוהד חדש, בעל חוות הרי יהודה בצור הדסה, אמר כי השתיל שבב בכל אחד מ-24 הסוסים שלו: "אני מברך על ההחלטה לסמן את כל הסוסים בשבב זיהוי, כמו שיש לכלבים. מדובר במהלך חשוב שמסייע לבעלים של הסוס להוכיח כי הוא בעליו, בניגוד למה שהיה עד כה ואני בטוח שמהלך החשוב הזה יקרה בעוד מקומות בארץ".

הווטרינר הראשי במועצה האזורית מטה יהודה, ד"ר גיל הכהן אמר: "אני שמח שמליאת המועצה קיבלה את המלצתי והמלצת הגורמים המקצועיים במשרד החקלאות לקבוע באופן תקדימי הוראות חוק לרווחת הסוסים, בטחון ובטיחות הציבור. בעלי סוסים איתם שוחחתי, ברכו על המהלך. נמשיך לפעול לרווחת התושבים, בעלי החיים ובריאות הציבור".

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל, בירך על המהלך התקדימי ואמר: "באין חקיקה ראשית, מועצה אזורית מטה יהודה מסייעת לבעלי הסוסים ופועלת כחלוצה לרווחת בעלי חיים, בטחון ובריאות הציבור".

. צילום: דוברות מטה יהודה.
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח