צרכנות

מה השימושים של מקרן קול

מקרן קול, שנקרא גם סאונדבר, הוא אחד הפיתוחים שנכנסו לעולם האודיו בשנים האחרונות ומשנים בהדרגה את הרגלי צריכת המוזיקה. יחד עם זאת, לא כולם מבינים עדיין מה השימושים של מקרן קול, כיצד הוא בנוי ולמי הוא בכלל מתאים. כמו כן, לא כולם יודעים אילו סאונדברים מומלצים ולאילו צרכים ואנשים. אז אם גם אתם מתלבטים לגבי קניית מקרן קול בכלל, ולגבי מוצר המתאים לצרכיכם, כדאי שתמשיכו לקרוא את המאמר.

freepik

אז מה זה בכלל מקרן קול?

נתחיל בדברים הפשוטים: מקרן קול כשמו כן הוא, מכשיר שקולט שידור קול ממכשירים שונים ומקרין אותם החוצה לעבר החלל בו הוא מוצב. לכאורה, זה בדיוק מה שעושה רמקול, ובאמת באונד בר הוא סוג של רמקול – רק הרבה יותר מתקדם. במה הדבר מתבטא?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשית, סאונדברים מומלצים מכל סוג ודגם אינם נזקקים כלל לחיבורים אל המכשירים השונים, בהנחה שלמכשירים אלו יש בלוטוס. זאת אומרת שהמקרן יודע להתחבר למשל אל הסמארטפון שלכם, אל המחשב הנייד, אל הטבלט וכדומה, ולקלוט את שידור האודיו שלו דרך בלוטוס. אז הנה, הבנו שסאונדבר יודע לקלוט, אבל מה עם ההקרנה?

כאן הדברים אפילו יותר מורכבים. שמו של מקרן הקול באנגלית, סאונדבר, מעיד על צורתו שנראית לא פעם כסוג של גליל או צינור או מבנים מאורכים אחרים. בכל מקרה מדובר במבנה קומפקטי מאוד שאליו דחוסים אביזרי שמע, כלומר רמקולים, המכסים טווח רחב של תדרים. גלי קול אלו מושמעים ביחד אל תוך החלל באופן המייצר את האפקט האקוסטי הטוב וההרמוני ביותר שאפשר.

שימושים של סאונדברים מומלצים

יש להבין שכמו בכל תחום של מוצרים טכנולוגיים, גם כאן יש סאונדברים מומלצים יותר ופחות. המרכיב העיקרי שקובע הוא כמובן איכות הסאונד, שיכולה להיות שונה למדי וחשובה במיוחד למי שהאוזן שלו רגישה במיוחד. מעבר לכך, ישנם מרכיבים נוספים כמו נוחות התפעול של המקרן, העיצוב שלו וכדומה.

אז למה מקרן הקול משמש? להאזנה למוזיקה כמובן, אבל כיצד? למעשה מקרן הקול מחליף את הרמקולים, הרסיבר ומערכת האודיו הביתית הרגילה ומשלב אותה במוצר קומפקטי אחד. לכן, הוא משמש בראש ובראשונה לחיסכון בכל האביזרים הנלווים – בלי להעביר כבלים על פני הסלון או חדר השינה, בלי למצוא מקום לרמקולים נוספים על הרצפה או בתלייה, וכן הלאה.

בנוסף, הסאונד בר משמש לעיצוב מודרני וחדשני יותר של הסלון, ובכלל כדי להפוך את החיים לנוחים יותר. למשל, הוא יכול להתחבר לסמארטפון ולאפשר לכם לנהל שיחות דרכו, לשמוע התראות וכן הלאה.

איך לבחור סאונדברים מומלצים?

בתחום זה יש שני אלמנטים העומדים זה מול זה: מי שחייב איכות שמע ממש טובה יהיה חייב גם ללכת על הסאונדברים הכי טובים, כי אם לא כן האיכות תהיה פחות טובה ממערכת סראונד רגילה. מהצד השני עומדת כמובן סוגיית המחיר, שמתחיל במאות שקלים בודדות ומגיע עד אלפים. לכן, לפני שאתם קונים סאונד בר כדי להתייעץ עם מי שמבין בתחום, ובכל מקרה לקנות מקרן קול של יצרנית אמינה ומוכרת. כל השאר, לפי ההעדפות שלכם.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח