צרכנות

כמה זמן אורכת בדיקת MRI?

אחת הבדיקות החשובות ביותר שקיימות בתחום הרפואה, היא בדיקת MRI. זו בדיקה שנועדה לאפשר לרופאים לראות בצורה מדויקת את המוח, על ידי סריקה, מבלי שיש צורך לבצע פעולה פולשנית. כך ניתן לראות את כל שכבות המוח ובהתאם לכך, אפשר להתמקד בפרטים שונים ולקבל נתונים שמספקים מידע רלוונטי, אשר לא ניתן לקבל בשום צורה אחרת.

בדיקת MRI פרטית היא איננה בדיקה ארוכה, משך הזמן שלה נמשך בין חצי שעה לשעה. במהלך זמן זה, המטופל איננו מורדם, אך במקרים מסוימים (ילדים קטנים, מטופלים שמתמודדים עם חרדות ממקומות סגורים) ניתן לספק חומרי טשטוש או חומרי הרגעה.

כיצד מתכוננים לבדיקת MRI

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באופן עקרוני הבדיקה איננה דורשת הכנה מוקדמת, במקרים מסוימים, תלוי בנסיבות הבדיקה, יהיה צורך לבוא בצום של ארבע עד שש שעות. כמו כן, המטופל יצטרך לעדכן את הרופא אם יש לו מתכות בגוף, קוצבי לב, שתלים ועוד.

מאחר ומדובר בבדיקה שכוללת שימוש במגנטים, אז יש להימנע להכניס לחדר חפצי מתכת, החל מעטים, משקפיים, כרטיסים מגנטיים, כרטיסי אשראי, מכשירי שמיעה ועוד. כמו כן, יש להסיר שיניים תותבות.

כאמור, מי שמתקשה להתמודד עם חללים סגורים, יהיה נכון אם יעדכן את הרופא לפני הבדיקה, על מנת שהוא יוכל לקבל חומרי הרגעה או חומרים אחרים שיכולים לעזור לו.

בדיקת MRI, היא איננה בדיקה כואבת, מדובר על סריקה בלבד, יתכן והמטופל ירגיש אי נוחות, הן בגלל השכיבה והן בגלל שהוא נמצא בחלל סגור, אך לא מדובר בתחושה כואבת. אם מרגישים אי נוחות מתגברת, אז יש לסמן לכך לטכנאי במקום והוא יראה כיצד מה אפשר לעשות בנדון.  אחרי הבדיקה לא אמורים להרגיש שום דבר שונה ויוצא דופן, אלא אם ניתנה תרופת הרגעה או תרופות אחרות.

צריך לציין, בישראל אפשר לקבל בדיקת MRI דרך הקופה בבתי חולים ציבוריים, אך אפשר גם לקבוע תור באופן פרטי. במקרה כזה התור הוא הרבה יותר מהיר, והתנאים במקרים רבים הרבה יותר טובים. לכן משתלם יותר לפנות ולעשות את הבדיקה בצורה כזו.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח