מאמריםמבזקים

שמישהו יגיד את זה כבר. איפה הילד שיצעק שהמלך הוא ערום?

לפני כארבעה – חמישה חודשים, כשנגיף הקורונה החל להתפשט בעולם והגיע גם לישראל, רובנו לא ידענו כמעט דבר על "המגיפה המסתורית" שמשתוללת בעולם ושוטפת את הרחובות בגופות שנערמות ומשודרות לכל כלי התקשורת בעולם.

הסרטונים שהציפו את הרשת הציגו בסין אנשים שעומדים ברחוב ולפתע מתמוטטים, ובאיטליה כשמסדרונות בתי החולים מוצפים בגופות לכל אורכם. איש בעולם לא יכול היה להישאר אדיש כשצפה בתמונות והסרטונים והפאניקה בקרב האוכלוסייה בעולם תפסה תאוצה, גם בעיקר בשל חוסר הידיעה על הנגיף, כיצד הוא מתפשט, עד כמה הוא מסוכן ומהן ההשלכות שלו.

מדינות רבות בעולם עשו צעדים משמעותיים והטילו על אזרחיהם הגבלות חמורות והנחיות קפדניות לשמירה על שלום בריאות הציבור, בין היתר גם באמצעות סגרים של בתי עסק ואזרחים שנאלצו להיות נצורים בבתיהם לתקופות ממושכות. זכור לכולנו שגם כאן בישראל היה סגר כללי שמאיים שוב להגיע לפתחנו. מאז עברו כמה חודשים ונוכחנו לדעת שלא כצעקתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנשי מקצוע, חלקם אף מוכרים ומכובדים, על אף שלא רבים (כי רובם העדיפו לשחות עם הזרם ולא נגדו), החליטו לצאת כנגד תחזיות האימה של משרד הבריאות ונגד החלטות הממשלה המתקבלות, זאת לאחר שבחנו בעצמם את הנתונים והבינו כי הפאניקה וההיסטריה מוגזמות. הראשון שפתח ב"מתקפה חזיתית" היה מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' יורם לס, אליו בהמשך הצטרפו נוספים כמו פרופ' עידית מטות, פרופ' איתן פרידמן ופרופ' יצחק בן ישראל שהצהיר כבר בחודש שעבר כי "אין גל שני בישראל – וההוכחה היא במספרים".

מילא היינו חווים רק היסטריה ופאניקה, אך כשאלה מצטרפים לגזירות כלכליות כבדות שמביאות אזרחים רבים במדינה לאבד את פרנסתם ולחוסר אונים ותקווה, במיוחד כשמתקבלות החלטות חדשות לבקרים ללא שום מתן הסבר הגיוני לאזרחים, אל לנו להתפלא שיותר ויותר אזרחים מצטרפים למתנגדים ויוצאים לרחובות כדי למחות על התנהלות הממשלה והעומד בראשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רואה שרבים מהאזרחים מתחילים לצאת לרחובות ולמחות וכבר ברור שאין מדובר בימין או שמאל, מי שרעב ללחם ואיבד את פרנסתו יוצא לרחובות, חלק מהמפגינים אף הודו והתוודו כי הם אנשי ימין שהצביעו לנתניהו בבחירות האחרונות. נתניהו מנסה להרגיע את המצב באמצעות כל מיני תוכניות כלכליות שחלקן הוצגו בצורה יפה מאוד לציבור אך לא יצאו באופן מלא אל הפועל ובטח שלא נתנו ביטחון כלכלי לאזרחים. לדוגמא, המענק האחרון של "צ'ק לכל אזרח" שהציג נתניהו לפני כמה ימים אשר "זכה" לתגובות נרחבות, בעיקר שליליות ולהתנגדות גורפת מצד בכירי משרד האוצר. הטענה המרכזית היא כי אין זה נכון שכ- 135,000 אזרחים עשירים במדינה יקבלו את המענק באופן שווה וזהו כסף שלמעשה "נזרק" למי שלא באמת צריך אותו, בשעה שמי שבאמת צריך יקבל 750 ש"ח בלבד, סכום שלא באמת יכול לתת לו ביטחון.

צילום: קובי גדעון, לע"מ

רותם ענבר, רופאה בבית החולים שיבא בתל השומר פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט שסחף אלפי תגובות ושיתופים, בו היא מספרת כאזרחית במדינה על תחושותיה בכל הנוגע לניהול המשבר וההתמודדות עם נגיף הקורונה:

"שמישהו יגיד את זה כבר. איפה הילד שיצעק שהמלך הוא ערום?

אני יושבת בשקט, בסבלנות, כבר כמה חודשים, ומתבשלת ברצון לצעוק את מה שאני חושבת לעולם.

בהתחלה, נכון, זה היה מפחיד. מדאיג. לא ידוע. התמונות מחול היו קשות לצפיה. אבל אז הקורונה הגיעה לכאן, ומאז אני צובטת את עצמי כל יום, ושואלת את עצמי האם העולם לגמרי השתגע, והאם אני היחידה שאשכרה לא מבינה מה הולך פה.

אכן, מגיפה קטלנית משתוללת בחוץ, אבל לא קוראים לה קורונה. זו מגיפה של טמטום, של פחדנות, של רמיסת זכויות האזרח, של רמיסת העצמאים, של הרס הכלכלה, הרס הלמידה של הדור הצעיר, של זריעת פחד דיכאון וחרדה, אובדן פרנסה ואובדן שפיות. וממש מעבר לפינה, אובדן צלם אנוש וכבוד עצמי.

איפה הם המתים המתגלגלים ברחובות? איפה הגופות? נכון להיום יש 50 ומשהו מונשמים- בכל מדינת ישראל- וזה בשיא ה׳השתוללות׳ של המחלה.

חולים קשה- ובואו, היום (כמה נוח) זה כל אחד עם סטורציה מתחת 93, ומשקפי חמצן- יש 200. במדינה כולה. אנחנו רחוקים שנות אור מתחזיות האימה, רחוקים שנות אור מאי ספיקת המערכת והיכולת לטפל!!

עד כה אובחנו בישראל 40000 נשאים/ חולים- בהנחה שגילינו שליש, או פחות, יש אולי 150000. ומתוכם 380 מתים, ולא שאני חלילה מזלזלת, אבל חלקם הגדול היו בעלי תוחלת חיים קצרה ביותר. לכל מי שגסס מסרטן או אי ספיקת לב ועל הדרך נדבק בקורונה, קראו ׳נפטר מקורונה׳.

לזה אתם קוראים מגיפה? ולא שאני מזלזלת בכל מי שמרגיש לא טוב. רק בריאות לכולם. אבל חשוב להבין, שהעניין פה אינו הפרט הבודד! הפרט הבודד יכול להיות גם זה שימות מחיידק טורף, או שפעת (אשר ממיתה פחות או יותר באותם אחוזים), או נשיכת נחש. זה נורא וטראגי ועצוב, אבל האם בשל כך מכניסים מדינה שלמה לסגר? להגבלות לא הגיוניות, מביאים אנשים לפת לחם?!

הלא התחלואה האחרת עולה (כן, פעולות אלקטיביות שמבוטלות, ילדים לא מתחסנים ופתאום צצות כלמיני מחלות עלומות, פחד של אנשים מבתי חולים, הזנחה), התחלואה הנפשית בשיאה, הכושר הגופני נפגע ואיתו נחלשת מערכת החיסון, האלימות במשפחות משתוללת, השיעמום של הילדים והנוער גואה, הבדידות של הקשישים, הרווקים, הגרושים- צורבת, העוני בכל פינה, אנשים מאבדים את חייהם וכבודם!!

שמישהו שם יתעורר כבר, שמישהו שם יבין שצריך לחיות לצד הנגיף הזה!! נכון- כמו בכל(!!!) מחלה או וירוס או חיידק יש מי שיחלה קשה יותר, ובסופו של דבר מדובר בקמצוץ, שהוא צריך להישמר יותר בתקופה הקרובה.

תשחררו כבר את כולם, ותנו לחזור לחיים דווקא עכשיו, דווקא בשיא הקיץ בו אין תחלואות רבות נוספות, דווקא עכשיו כשהמנשמים פנויים והנגיף עושה רושם שאיבד מאלימותו, ועד החורף האוכלוסיה תפתח נוגדנים אשר יגנו, עד החורף, על כולם."

רותם מדגישה כי אמנם רופאה אולם מדברת מדם ליבה ודעתה האישית (והמעט מלומדת) בלבד.

עוד הוספיה רותם יומיים לאחר שכתבה את הפוסט שעורר עניין רב, "פייר, לא חשבתי שתהיה פה כזאת חשיפה. תודה לכל מי שטרח להתייחס. אני רוצה להדגיש שוב, אני אמנם רופאה אבל כתבתי כאן את דעתי האישית והפרטית בלבד. אני כואבת את כאבם של החולים (מכל מחלה אגב. לא רק קורונה) וכואבת לא פחות את כאבם של מאות אלפי אלה שחייהם נהרסים בגלל הניהול הקלוקל. אני אמנם רופאה אך גם בן אדם וגם אזרחית במדינה הזו. וכרופאה, אדם ואזרח אני חרדה לרבבות האנשים שחייהם נהרסים.

המילים שלי נכתבו מתוך כאב עצום ותסכול לאחר הנחתת הגזירות התורניות. כאב וכעס על חוסר ניהול, על אוזלת יד שלטונית, על המצאת הגבלות לא מבוססות חדשות לבקרים, שמידת הגיונותן לא ברורה לאף אחד.

יש וירוס, הוא כאן וצריך להישמר. האחריות האישית (מסיכות וכו) היא על כולם ואחריות הדוגמה האישית היא על כולם. האחריות להישאר בבית אם יש תסמינים כלשהם. האחריות לדווח. הפתרון הוא ללמוד לחיות לצד הוירוס, ולא להפסיק לחיות בחסות הוירוס. מה שקורה עכשיו גובה קורבנות רבים בהרבה יותר.

הרבה מאוד רופאים חושבים כמוני. הרבה שמעדיפים שלא להתבטא. חבל שהקריאה הזו לאפשר לנו לחיות בצורה שפויה יותר לא עולה בצעקה רמה וברורה מכל מי שחושב כך.

בברכת בריאות גופנית ונפשית שלמה לכולם.

רותם".

מי שעוד משמיע קולו בנושא ויוצא כנגד התנהלות המדינה בכל הנוגע לטיפול במשבר הקורונה, הוא דני וידיסלבסקי שפתח בערוץ היוטיוב שלו תוכנית "האמת של קורונה" בה הוא מציג את הקורונה מנקודת מבטו. בפרק האחרון שלו דני מציג "סכנה חדשה מהווירוס". הוא אינו מבין מדוע דיוני הממשלה בנושא חסויים לציבור ואין שקיפות. הרי לא מדובר במלחמה מול חיזבאללה, חמאס או גורם שללא ספק מידע מדיוני הממשלה אמור להיות חסוי…

3 תגובות

  1. הכל שקר וכזב רק להרגיע את הרוחות כל העם מבין מה מקדם פה ראש והממשלה והמושחתים איתו בכנסת סדר עולמי חדש של כת השטן הבונים החופשיים.ולא שום מגפה .שלא ישכח לתת לעצמו 750 שקל נראה מה יקנה בזה בחודש גם לא נייר טואלט בושה .אתם עושים פשע לאנושות ואלוהים לא יסלח לכם אמן

  2. המלך לא ערום
    המלך נוקם בשמאל
    אלוהים שלח לו את קורוה
    והוא משתמש בזה הכי טוב שאפשר
    שנים שהשמאל בכל תחום עינה אותנו עכשיו ביבי מחזיר להם בגדול
    אין סלבים אין מסיבות
    אין פרסים לצבועי התיאטרון
    אין מסעדות שופוני שף

  3. הייתה הצעה שמעל המשכורותשל כל אזרחי המדינה , של יותר משמונת אלפי שקלים בחודש , ינוכה סכום של 12 אחוז, לטובת הניזקקים .

Back to top button