מאמריםמבזקים

פרופ' יורם לס: הצילו! אין אצלנו תמותה ! יש חורבן בית שני !

פרופ' יורם לס, מי שמותח ביקורת נוקבת על ההתנהלות של הממשלה ומערכת הבריאות לאורך התקופה האחרונה מאז החלה ההתמודדות עם התפשטות נגיך הקורונה, מזהיר מפני "חורבן בית שני".

"‏הצילו !" כתב פרופ' לס בעמוד הפייסבוק שלו, "כולם נדבקו כבר לפני חודש ! מפרישים שברי נגיף מת ! הוכח בקוריאה וסינגפור ! הם עשו תרביות ! אין אצלנו תמותה ! יש חורבן בית שני ! תעשו תרבית וירוסים במקום סגר !".

פרופ' יורם לס מסביר כי העלייה במספר הנדבקים נובעת מהעלייה במספר הבדיקות שמתבצעות מידי יום (כמעט פי 3 מאז החל המשבר). לדבריו, במדינת ישראל יש בין חצי מיליון למיליון אזרחים שכבר נדבקו בנגיף הקורונה. הוא מציין כי הבדיקות שנעשות אינן מבדילות בין נגיף חי לנגיף מת שאינו מסוכן כלל. פרופ' לס מדגיש כי אין זה נכון להסתמך אך ורק על הבדיקות האלה ויש לבצע תרבית בנוסף לכל אדם שנמצא מאומת בבדיקה כדי לדעת אם מדובר בנגיף חי או נגיף מת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
פרופ' יורם לס. צילום: מתוך פייסבוק

11 תגובות

  1. לס או לאס, אתם מחפשים ראיטיינג, ולמעשה אתם נותנים יד ל אדם ש מכשיל את הציבור במיידע הנוגד למשרד הבריאות, איש דעתן,בעל כעס,
    עדיף לשמוע את הכלב נובח

  2. אפשר לצחוק עליו כמה שרוצים אבל התמותה באיזור זמן קורונה היא כמו בתקופות קודמות

  3. קטונתי מלהתווכח עם פרופסור שזמנו בידו לרדוף כותרות וראיונות, אבל לא האנליזה המדעית היא שעומדת למבחן הפעם, כי אם התחום הפחות מדעי של ניהול התנהגות הציבור. וזאת נקודה שהפרופסור לס מפספס בגדול. צריך רק טיפה של חוסר אמון לרשויות הבריאות המוסמכות כדי לשחרר זרם אדיר של התנהגות לא אחראית של אזרחים המחכים לאות פריקת עול. וזה לא משנה אם הם נופשים באילת או חסידים באומן, ילדים בבני ברק או סטודנטים בירושלים. כדברי חז"ל: מי שנכנס למים הרותחים לא רק נכווה בגופו, הוא גם קירר את המים להולכים אחריו. והפעם, זה פרופסור לס שמראה את הדרכך כמו המחלל מהמלין – רק לאבדון.

  4. פרופסור יורם לס!כל מה שאמרת הוכח למעלה מכל צל של ספק,טעית רק בדבר אחד את הפאניקה והטימטום לא יוצרים הרשתות החברתיות אלא עמיתיך למקצוע
    בסין אין קורונה יותר וזאת שמעתי מפי מספר רופאים סינים

  5. השוטה הזקן הזה, שחושב שהוא יודע הכל, גרם נזק בלתי יתואר לכלכלת ישראל.
    תפסיקו לראיין את הנזק המהלך הזה.

  6. לא ממש מזמן, אני זוכר את הופעתו של פרופסור לס מבטל בזחיחות את כל ההיסטריה סביב נגיף הקורונה ומבטל את הכותרת שלה "מגיפה". חכם יחיד בדורו אשר בהינף לשון חסר אחריות בעצם משדר למאזינים שאין צורך להשמר מהקורונה. עכשיו הוא מתדרך ואת משרד הבריאות כיצד לערוך בדיקות. יהירות אדוני הפרופסור לא שירתה אף פעם את הציבור ואת טובתו.

  7. כנראה שהוא צדק לכל אורך הדרך אבל המערכת לא יכולה להודות בטעות.
    בישראל מדובר במגיפה שגרמה לירידה בתמותה הכוללת לעומת שנים קודמות.
    לא מתקרב לממדי השפעת של 2013 ואז לא עצרנו את הכלכלה.

  8. במקום לעשות צחוק מפרופסור לס אולי תשאלו את עצמכם ממשלת ביבי אולי הוא צודק ולעשות מה שהוא אומר רק לנסות ותוכחו אולי הוא צודק

  9. שוב פעם אתם מביאים את הנגוע הזה מה כבר אין את מי לראין רק פצועים במוח

Back to top button