מבזקיםצרכנות

רכב שני בבית – האם זה הכרחי?

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

משפחות רבות מוצאות את עצמן מתלבטות בשאלה האם כדאי לרכוש רכב פרטי נוסף. ישנם מקרים רבים בהם רכישה של רכב פרטי נראית כמו האפשרות היחידה, בין אם בשל גידול במספר הנפשות במשפחה, או עקב צורך של הילדים שקיבלו רישיון ברכב זמין לעיתים תכופות. במאמר זה נציג מספר אלטרנטיבות אפשריות לרכישת רכב חדש, שכדאי לחשוב עליהן לפני שפותחים את הארנק.

 השכרת רכב מחברת ליסינג

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קניית רכב היא פעמים רבות השקעה לא משתלמת. עליכם להוציא סכום כסף מכובד מאוד, ובמקום להשקיע אותו אתם רוכשים באמצעותו רכב אשר ערכו הולך ויורד עם השנים. הסכום הגדול הנחוץ לקנייה הראשונית יכול להקשות על משפחות אשר התרחבו וזקוקות לכלי רכב נוסף. השכרת רכב מחברת ליסינג יכולה להיות הפתרון לכך. במסגרת החוזה עם החברה, תידרשו לשלם סכום כסף ראשוני בנוסף לתשלום חודשי קבוע. בתום תקופת החוזה, תוכלו לבחור האם ברצונכם להשלים את מחיר הרכב ולרכוש אותו באופן מלא, או שאתם מעדיפים להמשיך בתשלום החודשי ולקבל לרשותכם רכב חדש. אמנם ההוצאה הכספית החודשית על רכבי ליסינג היא גדולה יותר מזו של רכישת רכב, בעיקר בחוזים ארוכי טווח, אך היא מאפשרת לכם גמישות.

מעבר לכלי רכב דו גלגלי

ערים רבות בישראל ובעולם החלו להתקין שבילי אופניים המאפשרים גישה נוחה למוקדי התעסוקה והתרבות בעיר. שבילים אלו מזמנים פתרון תחבורה נוח, אמין, ובעיקר זול מאוד. זוג אופניים יד שנייה יכולים לעלות מאות בודדות של שקלים, ולאפשר לכם להתנייד למעשה ללא עלות, למעט טיפולי תחזוקה אחת לכמה חודשים. אפשרות נוספת היא לרכוש אופניים חשמליים או לעשות רישיון לאופנוע. פתרון זה יאפשר לכם לנסוע במהירות וללא מאמץ ברחובות הערים. עם זאת, הוא לא יענה על צורך בנסיעה בין עירונית או טיול משפחתי אשר דורש רכב גדול.

 מעבר לכלי רכב גדול

כדאי מאוד לשקול לשלב כלי רכב דו גלגלי, בין אם אופניים או אופנוע, עם כלי רכב גדול בעל מספר מושבים מספק לכל בני הבית. כך, אחד מבני הזוג יוכל להתנייד לעבודה באופניים, והשני ברכב, ועדיין תוכלו לקיים את הטיולים והנסיעות המשפחתיות ללא כל בעיה. לעיתים קרובות, הצורך ברכב נוסף נולד מכך שבכלי הרכב הישן כבר אין מספיק מקומות לכל בני המשפחה, בין אם בשל לידת ילדים נוספים, או הצטרפות בני הזוג של הילדים לנסיעות. במקום לקנות רכב חדש, תוכלו למכור את הרכב הישן, ולקנות במקומו רכב אחד עם מספר מושבים מספק.

 

שימוש בתחבורה הציבורית

התחבורה הציבורית בישראל לא תמיד זוכה למחמאות, בין אם בשל אי דיוקים, תקלות תקופתיות, או פשוט בגלל התשתיות הרעועות וחוסר הנוחות של הנסיעה. עם זאת, בשנים האחרונות החלה המדינה להשקיע סכומים מכובדים בשיפור התחבורה הציבורית, ומספר הנוסעים עולה בהתאמה. עם תחבורה ציבורית ניתן להימנע מחלק גדול מהפקקים באזור המרכז, ולהגיע נינוחים יותר לעבודה. הזמן של נסיעה בתחבורה ציבורית הוא אמנם ארוך יותר לעומת רכב פרטי, אך תוכלו לנצל את הזמן בצורה טובה יותר, בין אם על ידי מעבר על מסמכים ובירוקרטיה, קריאה או עבודה או לימודים.

שימוש ברכבים להשכרה מיידית

פתרון ותיק למחסור בכלי רכב נוסף, הוא פשוט השכרה מיידית. בין אם מדובר על השכרה למספר ימים, או על השכרה למספר שעות בחברות כמו אוטו תל, כלי רכב להשכרה מיידית יכולים להעניק פתרון יעיל וממוקד. חשוב לבדוק את תדירות השימוש הצפויה שלכם בכלי הרכב הללו, מאחר ואם היא גבוהה, יתכן ומבחינה כלכלית עדיף כבר לרכוש רכב חדש משלכם.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

 

Back to top button