חדשות הארץמבזקים

סמבורו הלביאה על שולחן הניתוחים

לא כל יום מגיעה לביאה לשולחן הטיפולים בבית החולים של הספארי. הלביאה סמבורו בת ה-10 נראתה לא טוב בתקופה האחרונה למטפלי הסוואנה בספארי ברמת גן. היא הפכה לתוקפנית ועוררה תגובות חסרות מנוחה גם מהאריות סביבה מה ששינה את האינטראקציה בחצר והטריד את המשפחה. סהלא האריה נצפה חלק גדול מהימים שהוא רודף אחריה ומתנהג בדריכות, מה שרמז על כך שסמבורו מיוחמת במשך זמן רב.

ד"ר יגאל הורוביץ, מנהל בית החולים לחיות בר ווטרינר הספארי, ניסה להבין מדוע זה קורה והעריך כי מדובר בבעיה מהותית במערכת הרבייה שלה. על מנת לערוך בדיקות מקיפות ולטפל בה, הוחלט בתחילת השבוע להרדימה ולהביאה לבית החולים. צוות גדול של מטפלים סייע בתהליך והוחלט לערוך סדרת בדיקות שכללו בדיקות דם, בדיקה של מערכת הרבייה ובדיקת אולטראסאונד. לספארי הוזמנה במיוחד הווטרינרית ד"ר סמדר טל מבית החולים הווטרינרי האוניברסיטאי בבית דגן, מומחית לטריוגנולוגיה – גניקולוגית ומומחית למערכת המין וילודים, על מנת לאבחן את הבעיה ולמצוא דרכי טיפול בה.

טל זיהתה כי סמבורו סובלת משחלות מוגדלות וציסטיות ותופעה זו גורמת לייחום הממושך. ייחום ממושך עלול להיגרם כתוצאה מעודף אסטרוגן שקיים אצלה, ועל מנת לפתור את הבעיה היא החלה לקבל טיפול הורמונלי שמאזן את מערכת המין שלה. המעקב הצמוד של מטפלי האריות של הספארי, ההיכרות עם בעלי החיים ועם ההתנהגות הטבעית שלהם, הביאה לזיהוי מהיר מאוד של הבעיה שבאמצעות שילוב מיוחד ומקצועי של הצוות הרפואי גם הביא לשמירה על חייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הספארי

Back to top button