מבזקיםצרכנות

שעת התה הגיעה

מי מאיתנו לא חווה את זה? יום העבודה נמשך ונמשך, הגוף מתעייף והבטן מתחילה לקרקר בפראות. מצד שני, ארוחת הצהריים חלפה מזמן ושעת ארוחת ערב עוד נראית כל כך רחוקה. בדיוק בשביל העניין הזה רקחו לנו הבריטים את הפתרון האולטימטיבי – מסיבת התה! מפגש חברתי קטן שמתרחש בשעות הצהריים וממלא את הקיבה ואת הנפש. אירוע אידיאלי מבחינה חברתית ומבחינה קולינרית כאחד, שמותיר טעם רענן של עוד בתוך הפה.

 

קצת היסטוריה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את התה כמעט ואין צורך להציג. הוא המשקה השני הכי פופולרי בעולם (אחרי מים) ונמצא בשימוש כבר למעלה מאלף שנים. ישנם סוגים רבים של צמחי תה ובהתאם לכך גם דרכים רבות להכנתו. יש שמוסיפים לו חלב, יש שמשתמשים בתערובות שונות להכנתו, יש שבוחשים בו ממתיקים שונים ועוד ועוד. התה נפוץ מאוד בדיאטות בגלל תחושת השובע שהוא משרה, ובאופן כללי גם הודות לקפאין שקיים בו אשר גורם לתחושת ערנות קלה. בכל מקרה נראה שהסיבה המרכזית לפופולריות שלו היא שמדובר פשוט במשקה טעים.

למרות ההיסטוריה הארוכה של המשקה, מסיבות התה הן דבר חדש יחסית. המסיבות הראשונות החלו באנגליה במאה השמונה עשרה. התה הגיע לראשונה לאירופה מהמזרח הרחוק כמאתיים שנה קודם לכן, ונחשב כמוצר מותרות זמן רב. יש שמייחסים את המצאת מסיבת התה לדוכסית מבדפורד, שחיפשה מענה הולם לחולשת אחר הצהריים. המנהג פרח בקרב בני האצולה, ובהמשך בקרב כל מעמדות אנגליה ואף ברחבי העולם. למסיבת התה תרבות מפוארת ועשירה, ומנהגים רבים שמקובל לבצע במהלכה.

 

נימוסים, הליכות ולחמניות מתוקות

אחד המרכיבים המפורסמים הקשורים בה הוא ההקפדה הגדולה על נימוסי שולחן. יש כללי התנהגות רבים בטקס זה. למשל, את התה צריך לערבב בעדינות כאשר הכפית ממוקמת לכיוון השעה שש של הסועד. כאשר השתייה מתרחשת בישיבה על ספה, חובה להרים את הצלוחית בכל פעם שמרימים את הספל ללגום. ישנה גם הקפדה על בחירת הידיים – הספל צריך להיות מוחזק ביד ימין ואילו הצלוחית ביד שמאל. קיימות עוד דוגמאות רבות לדברים שמותר ואסור לעשות. באירועים רבים מחייבים גם בקוד לבוש. במסיבת התה השנתית של מלכת אנגליה למשל, הגברים יבואו בחליפות, והנשים ילבשו שמלות וכן כפפות וכובעים מתאימים. עוד אלמנט מפורסם של המסיבות הוא המזון המוגש בהן. לרוב יהיה זה אוכל קל אשר מתאים לשעת אחר הצהריים – כריכים קטנים עם מלפפונים או סלמון מעושן, פרוסות עוגה, וכמובן הסקונס – הלחמניות המתוקות המפורסמות, שמוגשות בליווי חמאה או ריבה. אולי לא הרעיון המושלם לשמירה על הגזרה, אבל כן מתאים כדי להעלות חיוך על הפנים.

 

זה הזמן למסיבה שלכם

כיום במאה העשרים ואחת, עם התארכות יום העבודה, מסיבות התה נעשו פחות פופולריות. אנשים מתקשים למצוא זמן אליהן בשגרה העמוסה, וחבל שכך. זהו טקס נהדר שגורם לך להרגיש זוהר ואצילי, לפגוש מכרים ולהרגיע את הרעב. במיוחד בימים אלו, כשחגיגות המוניות אינן מתאימות להנחיות הבריאותיות, זהו זמן נהדר למסיבת תה. אז יאללה, תקבעו עם כמה חברים בסוף היום, תוציאו את כלי המטבח המהודרים ותמזגו תה מתוק לספלים קטנים. לרוויה!

 

 

 

 

 

Back to top button