מבזקיםפוליטי / מדיני

דו"ח מבקר המדינה על השלטון המקומי הוגש ליו"ר הכנסת

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, הגיש הבוקר (שלישי) ליושב ראש הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין, את כרך הדו"חות על הביקורת בשלטון המקומי לשנת 2020.

יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין: "הרשויות המקומיות עומדות יום יום בחזית השירותים לאזרח, ברמה הכי מידית והכי אישית, ולפעמים גם הכי קשה. לכן, חשיבות שיפור העבודה שלהם היא גדולה. נושא שטעון בדיקה בעיני הוא ממשק העבודה בין השלטון המרכזי למקומי. אני שומע את ראשי הרשויות המקומיות, ויש תחושה של העברת נטל על הרשויות ללא יכולת להיערך תקציבית. זה יוצר לעתים פערים לא פשוטים. למשל בנושא האכיפה בנושא הקורונה. הרשויות מתמודדות עם נטל עצום ולא תמיד עם כל הכלים המתאימים. אברך אתכם על העשייה החשובה, המועילה והמקצועית. כלל אזרחי ישראל מעריכים זאת ותודתנו נתונה לכם".

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן אמר: "לרשות המקומית יש השפעה על כל אחת ואחד מאיתנו, ובאופן טבעי כל אדם מתעניין בראש ובראשונה במה שקורה על סף ביתו. לכן פעלנו להנגשת הדו"חות. בדו"ח זה בדקנו נושאים רוחביים ופרטניים והאם הרשויות נהגו בחיסכון וביעילות, תוך עמידה בכללי המנהל התקין. הצבענו על הליקויים שיש לתקן כדי לטייב את העשייה למען התושבים. אנו במשרד המבקר רואים חשיבות בביקורות חדשניות ופורצות דרך ולכן ייחדנו פרק מיוחד בדבר פעילות הרשויות ונבחרי הציבור ברשתות החברתיות והקשר עם התושבים ברשתות אלו. אני מקווה כי כלל נושאי הדו"ח ילמדו על ידי כלל הרשויות המקומיות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה, חבר הכנסת עפר שלח אמר: "בעיקר בתקופה זו, אנחנו מבחינים ביכולת הרשויות המקומיות לתת פתרונות מדויקים ומותאמים לצורכי האוכלוסיות הספציפיות, למשל בסיוע של שירותי הרווחה או באופן הטלת סגר על שכונות. בנוסף, אנו עדים ללחצים והתעמרויות של ראשי רשויות במבקרים הפנימיים של הרשות".

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן
Back to top button