חדשות הארץמבזקים

בצל הקורונה: הלמ"ס נערכת למפקד האוכלוסין 2021

שבועיים לאחר שהחלה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בביצוע החזרה הכללית לקראת מפקד האוכלוסין 2021 ואפשרה, לראשונה, לתושבים הנדגמים להשיב לשאלון באופן דיגיטלי. הלמ"ס החלה להפעיל, בנוסף, מערך השבה באמצעות מוקדים טלפוניים שיאויישו על ידי סוקרי החברות טלכלל ותקשוב. הסוקרים יפנו לנדגמים שטרם מילאו או שסיימו למלא את השאלון. הפקידה הטלפונית תימשך כשבעה שבועות. אתר האינטרנט יישאר זמין להשבה מקוונת עד לסיום הפרויקט, המתוכנן לתחילת דצמבר 2020.

פרופ' דני פפרמן, הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס: "בצל הקורונה, אני קורא לכל מי שנבחר להשתתף במדגם לשתף פעולה ולהשיב באופן דיגיטלי או טלפוני. נתונים משפרים את איכות החיים".

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) החלה בביצוע החזרה הכללית למפקד האוכלוסין 2021, בה משתתפים 51 יישובים יהודיים וערביים, מאזור חדרה, נוף הגליל ונצרת. 35,000 תושבי ישראל, מכל המגזרים, נבחרו להשתתף במדגם ולענות על שאלון בנושאים דמוגרפיים- חברתיים וכלכליים שונים. התשובות שיספקו הנדגמים יסייעו להצלחת מפקד האוכלוסין המתוכנן להתקיים בשנת 2021.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, מיום ראשון האחרון יכולים תושבי אזור חדרה ונוף הגליל שנבחרו להשתתף בחזרה הכללית למפקד האוכלוסין 2021 להשיב לשאלון גם באמצעות ראיון טלפוני.
מילוי השאלון יתבצע על ידי סוקרים מטעם החברות טלכלל ותקשוב שהוסמכו ויפוקחו ע"י הלמ"ס.

פרופ' דני פפרמן, הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס: "ישראל נמצאת בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי. חשיבות ההסתמכות על נתונים מקיפים, מדויקים ואיכותיים מורגשת היטב בתקופה רגישה זו בה אנו נתונים, אני פונה אישית לכל אחד ואחת מהתושבים שנבחרו להשתתף במדגם החזרה הכללית למפקד האוכלוסין 2021, לשתף פעולה ולהשיב על השאלון באופן דיגיטלי במחשב מהבית ובזמנכם החופשי או באמצעות ראיון טלפוני עם הסוקרים מטעמינו. כל הנתונים שאוספת הלמ"ס משמשים את הציבור לשדרוג איכות החיים של כולנו".

פרופ' דני פפרמן. צילום: דוברות למ"ס – מפקד האוכלוסין 2021

מר ניצן הכהן, מנהל אגף בכיר בלמ"ס, האמון על עבודת השדה במפקד הוסיף כי "במהלך השנים האחרונות, עבדה הלמ"ס על שינוי שיטת איסוף הנתונים על מנת לייעל את תהליכי העבודה ולחסוך במשאבים, כך שהשאלות יקוצרו וייחסכו זמן וכסף. מפקד האוכלוסין משקף תמונת מצב מלאה ומהימנה על כלל אוכלוסיית המדינה ומאפייניה בהיבטים דמוגרפיים – חברתיים וכלכליים יחד. החזרה הכללית תאפשר ללמ"ס להיערך טוב יותר לביצועו של מפקד האוכלוסין".

אפשרות ההשבה באמצעות האינטרנט תישאר פתוחה לנדגמים עד מועד סיום הפרויקט, המתוכנן לדצמבר 2020, באמצעות אתר אינטרנט מאובטח וייעודי שפתחה הלמ"ס העומד בתקני אבטחת המידע בכתובת: mifkadisrael.cbs.gov.il.

הפקידה הטלפונית החלה ב- 12 ביולי 2020 ותסתיים ב-3 בספטמבר 2020, לאחר שבעה שבועות.

מוזמנים לעקוב אחר היערכות למפקד האוכלוסין בערוצי הדיגיטל של מפקד האוכלוסין 2021 בפייסבוק ובאינסטגרם.

מפקד האוכלוסין – סופרים אתכם!

קרדיט: freepik
Back to top button