אינטרנטמבזקים

אימת ההורים: המשטרה מזהירה – הלוויתן הכחול חוזר

בשנת 2017 הופץ בישראל משחקן מסוכן מאוד שהחל להתפשט בעולם כבר בשנת 2016 במספר מדינות והוביל להתאבדויות רבות של ילדים. המשחק המוכר בשם "הלווייתן הכחול" הינו משחק שמפעילים מספר מנהלים ובו ניתנות משימות לבני נוער כשהמשימה האחרונה היא משימת התאבדות.

המשחק מלווה באיומים של המנהלים על השחקנים לבצע את המשימות וחלקן נתפסות כ"משימות אומץ". בין המשימות גם בלטה במיוחד משימה בה הוטל על השחקנים לבצע באמצעות סכין חריטת דמות של לוויתן על הזרוע.

קרדיט: Twitter/Representational Image

תופעת הרשת המסוכנת שחלפה לפני מספר שנים כאמור, חוזרת עכשיו לאחר שהתקבלו דיווחים מתלמידים שונים בבתי ספר באזור המרכז שלטענתם גם קיבלו איומים כי אם לא יבצעו את המשימות המנהלים יפגעו בהם ואף יפיצו עליהם מידע אישי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ויחידה 105 בלהב 433 מבקשים להביא לידיעת ההורים כי "בימים האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים והטלת משימות מסכנות חיים בהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות. אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה."

עוד ציינו "אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת. משטרת ישראל מעודדת את כל מי שנפגע או נחשף לפנות למוקד 105 ולדווח."

2 תגובות

  1. המדינה והמשטרה אשמות בכל! הן צריכות לצנזר ולא לתת לאפליקציות כמו טיקטוק להיות זמינות להורדה ברשת כן אתם אשמים! ההורים לא יכולים לעקוב אחרי שאתם מאפשרים פתח לתכנים האלה חייבים צנזורה לילדים ברשת!!

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח