צרכנות

פינוי בינוי בירושלים

העיר המרתקת ביותר בעולם זוכה בשנים האחרונות לתנופת התחדשות בזכות תמא 38. פינוי בינוי בירושלים מתרחש כמעט בכל פינה והוא נוצר הודות לצורך לחזק ולבצר בניינים מפני רעידות אדמה. כידוע, ירושלים נמצאת קרוב לקן השבר הסורי-אפריקאי, שהוא הסיבה לכך שהממשלה הגתה את התכנית מלכתחילה. אנשים לא יכולים להרשות לעצמם בתים חדשים ומחוזקים זוכים לדירה חדשה בפרויקט כזה, שבו נהרס הבניין הישן ונבנה חדש.
לאתר התחדשות לחצו כאן.

קרדיט:freepik

פינוי בינוי מהו?
זהו אחד הערוצים של תמ"א 38, התכנית הממשלתית לתת הטבות לקבלנים וליזמים שירצו לחדש בניינים ישנים. בצורך נולד גם בגלל התקן החדש לבנייה נגד רעידות אדמה, אבל גם משום שבניינים רבים מדי אינם כוללים גם ממ"ד והם חסרי שטחים ציבוריים מפותחים שמתאימים לריבוי האוכלוסייה. העיריות והרשויות המקומיות שמחות מצדן עם הפרויקטים האלה, משום שהקבלנים לוקחים על עצמם פיתוח סביבתי שהן היו משקיעות בו כספים כדי למשוך אוכלוסייה חזקה.
איך עושים פינוי בינוי?
המסלול הספציפי הזה פוטר דיירים של הבניין הישן מפני השקעה בתוספות בנייה משום שכאן הורסים בניין ישן ונמוך ובונים במקומו בניין גבוה בהרבה. הדירות החדשות שמתוספות הן הדירות שאותן הקבלנים יכולים למכור ולהרוויח על כך. מי שנהנה מכך יכול להיות דייר ישן או דייר חדש שקונה את הדירה ומצטרף לשכונה חזקה ותיקה שכעת יש בה גם פיתוח שטחים ציבוריים בצורה אטרקטיבית. יש לובי ומחסנים, יש חניון וחצר, יש לפעמים אפילו שטחי מסחר שנוספים לבניין.
איך מיישמים את הפרויקט?
בדרך כלל, מי שיוזם את הפרויקט הוא יזם או קבלן שמבינים את הפוטנציאל ורואים שיש כדאיות כלכלית להשקיע בבנייה. לא יהיה פינוי בינוי בירושלים כאשר הבניין נמצא בשכונה שאין סיכוי למכור בה דירה ברווח גדול לקבלן, ולכן במידה מסוימת יש הגבלות על הרעיון היפה. כשפונים אליכם מטעם הקבלן יש סיכוי טוב שגם תרוויחו מכך ולכן כל מה שנחוץ כעת הוא להתחיל את המשא ומתן, אולם לא לבד. קחו עורך דין טוב שמתמחה בכך כדי לנהל אותו עבורכם.
מה חשוב לדעת על פינוי בינוי?
מטבע הדברים, יהיו כאלה שיתלהבו מכך ויהיו שכנים שלא. החוק אמנם מתיר להמשיך בפרויקט אם בהצבעה רוב הדיירים יסכימו לכך, אבל אם לא תצליחו לפרק התנגדויות הדיירים המתנגדים יתישו אתכם בהליכים משפטיים עד שתוותרו על כל הפרויקט. משום כך, עורך דין או קבלן שמתמחים בכך צריכים לנהל משא ומתן נבון ורגיש כדי לוודא שאתם תצליחו להשיג את חתימות כל הדיירים.
אישורים והיתרים
כדי להתחיל פינוי בינוי בירושלים צריך לקבל היתרים ואישורים מהעירייה אבל מכיוון שזהו האינטרס שלה רוב הסיכויים שללא בעיות מיוחדות ישמחו לאשר אותו. יש לוודא רק שאתם עובדים עם קבלן ויזם מנוסים שיודעים מה הם עושים, שיש להם ניסיון רב בכך והם בעלי רישיון לבנות בניינים בהיקף בנייה כזה לפי חוק.
לאתר לחצו כאן

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח