צרכנות

עקרונות בסיסיים בעיצוב גינות

עקרונות בסיסיים בעיצוב גינות

לכל מי שמחזיק גינה פרטית תהיינה אי אילו ציפיות ולבטים לא מעטים בכל הנוגע לתכנון הגינה שלו, החל מבחירת צמחייה, מהתאמת ריהוט, מבחירת סגנון הגינה (קלאסית, מודרנית, יוקרתית וכו'…) ועוד. אולם איך באמת ניתן להבטיח עיצוב גינה נכון? יש לפחות שלושה עקרונות ברזל בכל תהליך עיצוב גינות שחשוב להכיר בהם בטרם נתחיל לעצב גינה, שלושת העקרונות הללו יבטיחו חוויה נעימה במיוחד בכל שהות בגינה שלכם.

גינה שתמשיך את הטון העיצובי של הבית

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכל עיצוב גינה חשוב לשים לב שהגינה ממשיכה את הטון העיצובי של הבית וזה יבוא לידי ביטוי בגוונים, בחומרי הגלם ובמרקמים שאותם תבחרו בבית שלכם והם ימשיכו לכיוון החלל בחוץ. עיקרון זה הוא יחסית קל ופשוט והרעיון הבסיסי הוא ליצור זהות בין כולם. למעשה, ניתן לבחור בבד כותנה או קנבס, שישולב בחדר המגורים וימצא גם כמוטיב שחוזר על עצמו בעיצוב הגינה, למשל על גבי הבד של מערכת הישיבה בחוץ וכן הלאה.

בנוסף, ניתן ליצור רצף של אלמנטים עיצוביים בגינות, אלמנטים שנמצאים גם מרחב הפנימי של הבית וממשיכים למרחב החיצוני. דרך נוספת שבה ניתן להדגיש את ההמשכיות היא באמצעות תאורה, כגון תאורה בגוון דומה, תאורה בגובה זהה, יצירה של פסי תאורה שממשיכים את המרחב בצורה טבעית ועוד, אלו גם מוטיבים שמספקים אשליה של מרחב גדול כשבפועל המרחב הוא קטן.

מוטיב נוסף וחשוב הוא הריצוף, המשך של אותו סוג הריצוף שנמצא בבית שממשיך אל הגינה יהווה רצף עיצובי. זאת ניתן לעשות על ידי שביל שבנוי מדק והוא מתכתב עם הפרקט שבבית, אבני בריקים שיכולים להיות גם הם בחלל הבית וימשיכו גם לחלל החיצוני ועוד.

צרכים ורצונות של הדיירים

עיצוב של גינות פרטיות הינו תחום דינאמי שמשתנה כל הזמן. בעבר גינה נחשבה חלק נפרד מהבית וכדי לעצב אותה כראוי נדרש היה שטח גדול של כמה עשרות מטר לכל הפחות, בעוד שבימינו מתייחסים לגינה כמרחב אינטגרלי של החלל הפנימי, גם אם מדובר בחלל קטן. השהייה באוויר הצח תהייה חיונית לבריאותנו ובזכות עיצוב גינות בצורה נכונה, שייקח בחשבון את כל הצרכים והרצונות ניתן יהיה להשיג הנאה צרופה במרחב. אם כן, בטרם נלך למשתלה, כדאי לבחון כל מטרה שיש לנו בגינה – הסתרה של הנוף או העצמה של הנוף בגינה? האם זה המקום בו תחפצו לשתות מדי בוקר את הקפה הראשון? האם תרצו לארח בו בעיקר את החברים? וכדומה. חשוב שתדעו שלעיתים יהיו צרכים שיתנגשו עם הצורך בלארח, אולם כיום תמצאו מנעד פתרונות לכל תכנון הגינה והם יבואו באמצעות ריהוט מודולרי, שימוש נכון במידות, יצירת עומקים בחלל ועוד.

צמחייה

גינה לעולם לא תהיה מושלמת באמת בהיעדר צמחייה חיה ופורחת. צמחים וצמחי תבלין רבים יעשירו את הגינה ויפיחו בה חיים. גינה שתספק איכות חיים ותאפשר לבעליה לגדל באדמה ירק ופרי וכך ליהנות מתוצרת אורגנית וטרייה, תעלה משמעותית את איכות החיים באמצעות קשר ישיר של האדם עם אדמתו. כשבוחרים צמחייה לגינה מוטב להבין מה הם כיווני האוויר, מהי כמות האור הטבעי שמגיע אל המרחב ומה האקלים שמאפיין את האזור ועוד. את הצמחייה ניתן להציב בכמה גבהים על ידי טראסות מרשימות, עציצים וכלים דקורטיביים.

חיבור הגינה לכל אותם עקרונות ומוטיבים כמו צרכים ורצונות של הדיירים, יחד עם צמחייה מוריקה וחיבור ישיר לאדמה של צבעים וטקסטורות, חומרי גלם וחיפויים שנמצאים גם בבית וגם במרחב הגינה, הם הבסיס הראשוני בכל תהליך של הקמת גינה פרטית.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה – ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות
054-5228882  mailto:[email protected]

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח