מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל ביקר בבסיסי צה"ל בדרום: "המעבר לנגב הוא חזון לאומי"

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר היום (שלישי) במספר בסיסים בעיר באר שבע וכן קיים מפגש עם ראשי רשויות מקומיות, לקראת המשך מימוש המעבר לנגב של יחידות צה"ל. הרמטכ"ל פתח את ביקורו בעירייה שם נפגש עם ראש העיר רוביק דנילוביץ'. בתום המפגש בלשכת ראש העיר יצאו השניים לסיור בעיר בו השתתפו ראש אגף התכנון ובניין כוח רב-זרועי, אלוף תומר בר, מפקד יחידת לוט"ם, תת-אלוף עומר דגן, מפקד יחידה 8200, תת-אלוף א' ומפקדים נוספים.
 
במפגש עם ראשי העיריות באר שבע, דימונה וערד וראשי המועצות להבים, עומר, מיתר, בני שמעון וירוחם, עלו סוגיות בנושאי בטחון, הגנה ועורף וכן נושאים הנוגעים למחויבות ולשותפות בפיתוח הנגב.
 
הרמטכ"ל ביקר בבסיסים הנבנים של קריית התקשוב וקמפוס הקורסים הטרום צבאיים של אגף המודיעין. כמו כן, ביקר במתקן אשלים של אגף המודיעין שם שוחח עם חיילי הכשרת הסייבר הבסיסית.
 
לצד אלו, שמע הרמטכ״ל סקירות בשטח על תחילת הקמתה של קריית התקשוב ובתוכה גם מפקדת פיקוד הדרום. עוד ביקר הרמטכ"ל במטה הסייבר הלאומי, ביקור שתכליתו הידוק שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין הארגון.
 
הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי: "החלטנו שכמה שיותר מיחידות צה"ל יעברו לנגב. המעבר לנגב הוא חזון לאומי ולצה"ל יש בו חלק מרכזי. בעשור האחרון, צה״ל עבר בהיקפים גדולים מאוד, למעלה מ-30,000 חיילים ואנשי קבע עברו לנגב. בסיסים חדשים ובניינים הוקמו ונטעו בשנים האחרונות מצפון הנגב ועד כמעט לעיר אילת. אגף המודיעין העביר קרוב ל-2,000 חיילים ואנשי קבע לנגב, וימשיך במגמה הזאת – זאת ההחלטה. חלק ממימוש ההחלטה, אנחנו חייבים גם לדאוג לסידורי תחבורה סבירים והוגנים בעבור המשרתים שלנו. זה האתגר שעליו אנחנו צריכים לעבוד, אנחנו נחושים ויש פתרונות שאפשר לממש אותם".

ראש העיר רוביק דנילוביץ', הציג בפני הרמטכ"ל את תוכנית הפיתוח של באר שבע וסקר את תוכניות המשותפות לצה"ל ולעירייה המוקמים בעיר.

דנילוביץ',הודה לכוכבי,על מאמצים הרבים שצה"ל משקיע לחיזוק באר שבע והדרום "יש לנו יחד משימה לאומית וחשובה", אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: באדיבות דוברות עיריית באר שבע
צילום: באדיבות דוברות עיריית באר שבע
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח