בריאותמבזקים

שיא במספר ההשתלות – 51 חולים בחודש אחד

המרכז להשתלות פרסם היום (שלישי) כי בחודש יוני זכו 51 חולים בחיים חדשים, וב- 13 מהם השתלות משולבות כמו כליה ולבלב או שתי ראות, ובסך הכל הושתלו 64 איברים. זהו המספר הגבוה ביותר של ההשתלות בחודש, כאשר הממוצע חודש שנחשב מאז הוקם המרכז להשתלות ב-1994 לא הושתלו כל כך הרבה השתלות בחודש אחד, כמו בחודש יוני. הממוצע החודשי עומד על כ- 25 השתלות בחודש.

ביוני נפטרו 17 איש באבחנה של מות המוח שאבריהם היו מתאימים להשתלה. מתוך 16 פניות למשפחות התקבלו 14 הסכמות מבתי החולים הבאים: 4 הסכמות בבלינסון, 3 ברמב"ם, 2 הסכמות באיכילוב, והסכמה אחת בבתי חולים הבאים: הדסה, וולפסון, כרמל, נהריה וקפלן.

השתלות האיברים שבוצעו: לב – 4, ריאה – 1, 2 ראות באחד – 9, כליה – 21, כבד – 12, כבד וכליה – 1, 2 כליות באחד – 1, כליה ולבלב – 2.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השתלות הרקמות שבוצעו: קרניות – 66, עור – 2, מסתמי לב – 9, שתלי עצם/גידים – 14.

השתלות מתורמים חיים שבוצעו החודש: כליות -27, אונת כבד -1.

ד"ר תמר אשכנזי אמרה : "התרגשנו ממספר ההסכמות הגבוה, הצוותים עבדו קשה מאד. הכלל הישן עובד, ככל שהמודעות עולה כך גם הנכונות לתרום. איננו רואים קשר לקורונה, מאחר ובכל החודשים מתחילת השנה שעורי ההסכמה היו גבוהים. לא תמיד ניתן להנציל את כל האיברים מכל תורם, בשל מצבו הרפואי. וזו הסיבה לפערים במספרי ההשתלות. מרגשות אותנו מאוד המשפחות שיקיריהם נפטרו בתנאים שאינם אפשרו תרומה של איברים, בשטח, מחוץ לבית החולים, ומבקשות בכל לתרום. במצבים אלה ניתן לתרום רקמות כמו קרניות, מסתמי לב, רקמת עצם/גידים ועור לטיפולים בכוויות. כל תרומה חשובה וכל תרומה מעניקה מזור."

ארכיון. צילום: עופר גולן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח