בריאותמבזקים

שר הבריאות: מקווה שלא נצטרך להכריז על סגר למשך תקופה ארוכה

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין קיים הערב (שני) תדרוך לתקשורת נוכח החלטת הממשלה היום במהלכו הציג תכנה חכמה לקטיעת שרשרת ההדבקה.

“אזרחי ישראל. היום היתה ישיבת ממשלה קשה. בסופה קיבלנו החלטה.” פתח השר אדלשטיין את דבריו והוסיף כי “לכל סעיף וסעיף בהחלטה יש השפעה על חייהם של אזרחים רבים, על פרנסתם, על שעות הפנאי שלהם ועל אורח חייהם. אין להקל בכך ראש. ואכן, חלק בלתי נפרד מהחלטת הממשלה הוא מתן סיוע לעסקים שייפגעו, ואני שמח שראש הממשלה הנחה את שר האוצר להציג תכנית מעשית תוך 48 שעות.”

אדלשטיין הסביר כי “לצד זאת, כל סעיף וסעיף יכול גם לתרום לשיפור מצב התחלואה. המשוואה פשוטה: ירידה בתחלואה = חיזוק המשק; עליה בתחלואה = נזק ממשי למשק. כדי להציל חיים, וכדי להציל את המשק, אנחנו חייבים לשטח את העקומה. מצב המשק והמצב הבריאותי תלויים זה בזה. ואנחנו חיים באיזון בין שניהם. צריך להבין – הצעדים הלא פשוטים שהממשלה עשתה היום נותנים תקווה. ומציין – רק תקווה, שבעוד שבוע או שבועיים לא נצטרך להכריז על סגר למשך תקופה ארוכה. אין איש שרוצה בכך.”

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף כי “המאבק בנגיף הקורונה הוא מאבק סבוך, קשה ומורכב – מול מגיפה שלא תמיד יודעים לצפות את התנהגותה. אויב חמקמק שיודע להסתתר היטב. התחושה שמלווה את העולם כולו היא תחושת אי הוודאות שיוצרת תסכול רב. אל מול המגפה הזאת – אנחנו מקבלים את ההחלטות בכובד ראש, לאחר דיונים מעמיקים, באופן שיאפשר לנו התנהלות דינאמית. ממש כמו מפקד בשדה הקרב! הטיפול בקורונה הוא כתף לצד כתף של הממשלה ושל הציבור. רק ביחד ננצח את המגפה!”

אז מה אנחנו עושים?

“ראשית” אמר שר הבריאות, “החלטתי למנות מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה. בזמן הקרוב ביותר אודיע על בחירתי. תפקידו יהיה לתכלל את הנושא, החל ממערך הבדיקות, דרך קטיעת שרשרת ההדבקה ויתר הפעולות הקשורות לנגיף. בנוסף לכך, אני מבקש להתנצל בפני אזרחים רבים שלא קיבלו מענה בימים האחרונים. אני רוצה להודיע על תגבור משמעותי של כוח אדם במוקדים הטלפונים של משרד הבריאות. זאת, על מנת לתת מענה לאלפי אלו שנמצאים בבידוד בשל האיכון הטלפוני. בהמשך השבוע פיקוד העורף יתגבר במאות חיילים נוספים את המוקד ומשך ההמתנה יתקצר בצורה משמעותית מאוד. אנחנו מתגברים כל הזמן גם את מערך החקירות האפדמיולוגיות כדי לקצר את שרשראות ההדבקה.”

אדלשטיין ציין כי “לתגבור זה נוסף כלי עזר חשוב שפותח על ידי מערך המחשוב שלנו. מדובר במערכת חכמה עם בינה מלאכותית שמסוגלת להתחקות אחר כל שרשראות ההדבקה שנחקרו, ולהראות בלחיצת כפתור את כל שרשראות ההדבקה וכמה דורות היו לאותה שרשרת הדבקה. המערכת נכנסת לפעולה בימים אלו ותסייע אף היא בקטיעת שרשרת ההדבקה.”

“אני רוצה לומר לסיום: אנחנו לומדים את המגפה, אנחנו נערכים גם לגל נוסף, קשה יותר, בחורף. אבל ביחד – ננצח!” סיכם השר.

צילום: אייל בסון
צילום: אייל בסון

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח