מבזקיםצבא וביטחון

בשל אירועים חריגים: מפקד צוות בסיירת גולני לא יקודם

צה"ל פרסם היום (שני) את מסקנות הבדיקה שהטיל מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם על מפקד עוצבת "געש" בעקבות רצף אירועים חריגים, שהתרחשו לכאורה בסיירת גולני, בהם היה מעורב מפקד צוות בדרגת סגן אשר פורסמו בעיתון "הארץ".
 
בנוסף לממצאי הצוות, בחן מפקד פצ"ן את כלל התחקירים שבוצעו ביחס לאירועים המדוברים. כמו כן, קיים שיח עם המפקדים הרלוונטיים, לבירור ולבחינה של הטענות באופן מצטבר וכן ביחס לכל אירוע לגופו – וזאת בהתחשב בכך שכל אירוע התרחש בזירה אחרת, תחת פיקוד שונה ובעל אופי שונה בתכלית.
 
מסקנות הבחינה דוחות על הסף את הטענות לטיוח, לשקר או להסתרה מכוונת של מי מהמפקדים באירועים אלו.
 
בנוסף, תהליך הבחינה לא מצא אמת בטענות שעלו בכתבות אלו ביחס לאירוע מבצעי שהתרחש בגבול סוריה או לטענות ביחס לתאונת הדרכים שהתרחשה בכביש 6 לפני כשנתיים.
 
לצד זאת, מסקנות הבחינה אישרו את קיומו של צבר אירועים בתחום הערכי הקשורים במפקד הצוות בסיירת גולני, שהובילו למסקנה שיש לקבל החלטה פיקודית בעניינו.
 
כמו כן, עלה כי כלל פרטי האירועים בעניינו של הקצין הוצגו בפני המפקדים, בכל אירוע לגופו, עם זאת היו שגיאות שנעשו על ידי המפקדים בסנכרון ובתיעוד החלטות פיקודיות בעניינו של הקצין, שהובילו לקידומו בצה"ל.
 
מפקד פצ"ן הדגיש כי הקצין עשה מספר טעויות לאורך הדרך, אך כאמור, קודם בתהליך ישר ותקין באופן פורמלי. אף על פי כן, קבע מפקד פצ"ן כי לאור צבר האירועים הקשורים בקצין והתקלות הערכיות שנפלו בהתנהלותו, לא יקודם הקצין לתפקיד מפקד פלוגה בצה״ל. הקצין שלומד בימים אלו במכללה לפיקוד טקטי, יוכל לסיים את לימודיו ולשרת כקצין מטה.
 
בנוסף, מפקד פצ"ן ראה לנכון להעיר פיקודית למפקד חטיבת גולני על תהליך ההוצאה למלט"ק ולקצין בדרגת סגן-אלוף, אשר שירת כמפקד גדס״ר גולני בתקופה הרלוונטית, בשל אחריותו להוצאתו של מפקד הצוות ללימודים במכללה לפיקוד טקטי וזאת מבלי לשקף למפקד החטיבה הנוכחי באופן מלא את האירוע שהתרחש בשכם.
 
ההחלטות והצעדים הפיקודיים הוצגו לרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, שאישר אותם.

אילוסטרציה. צילום: אתר צה"ל
Back to top button