צרכנות

מיזוג אוויר מסחרי: המדריך המלא

מיזוג אוויר הוא אחד ההיבטים החשובים והיקרים ביותר בכל עסק, שכן ללא מערכת מיזוג אוויר מסחרי, לא ניתן לנהל עסק מצליח. ניתן לראות את הצורך במערכת זו בכל סוג של עסק, בין אם מדובר במפעל, או במשרד, או בחלל אחסון.

מיזוג אוויר מסחרי: איך זה עובד

רוב היחידות הקטנות של מערכות מיזוג אוויר מסחרי מפזרות גז דחוס שנקרא גם נוזל הקירור, במערכת מפוצלת סקורה שמקררת אותו, והאוויר בתוך היחידה מעובה גם הוא. האוויר החיצוני הוא המדיום שמשמש את מרבית היחידות כאשר הקירור מעובה. המונח פיצול מתייחס לעובדה שהרכיבים מחולקים לחלק הפנימי ולחלק החיצוני, ואינם נמצאים באותו מקום.

תפקיד רכיב הקירור הוא לקרר את האוויר ביחיד. במערכת מיזוג אוויר מסחרי שהיא מערכת אוויר מאולצת, האוויר מופץ דרך התעלות בעזרת מפוח. תעלות האוויר עוברות מתחת לתקרה ובתוך החדר. נוזל הקירור מקורר ומעובה בעזרת מאורר ששואב אוויר על פני החלקים החיצוניים של המערכת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החלקים העיקריים והתפקודים של מערכת מיזוג אוויר מסחרי

אלו הם החלקים העיקריים במערכת מיזוג אוויר מסחרי, לצד התפקודים שלהם:

מדחס

המדחס נחשב ללב המערכת והוא מפיץ את הקירור בלולאה סגורה בין המעבה לסליל המאייד. יש יותר מסוג אחד של מדחס, ומדחס מסוג גלילה יקר יותר, אבל יש לו רמת יעילות גבוהה יותר והוא גם אינו מפיק הרבה רעש.

סליל המעבה

סליל המעבה הוא רשת של צינורות עם קירור ותפקידו להוריד את חום קירור הגז המחומם ולהמיר את הקירור חזרה לצורה הנוזלית. החום העודף בורח לאוויר שבחוץ.

מאוורר

המאוורר הוא רכיב חשוב בכל המערכות של מיזוג אוויר מסחרי הוא ממוקם בחוץ ותפקידו למשוך את האוויר דרך סלילי המעבה, לפיזור החום.

סליל מאייד

סליל זה מונח בפנים והוא מתפקד גם כרשת צינורות מלאי קירור ותפקידו להוציא חום ולחות מהאוויר, בעוד שהקירור משנה את נוזל הצורה שלו שוב לגז.

מסנני אוויר

פקיד מסנני האוויר הוא לתפוס או ללכוד את האבק, האבקה או כל חלקיקי האוויר האחרים במהלך תנועת האוויר דרך מערכת מיזוג אוויר מסחרי. מסנני אוויר אלה מועילים הן להפעלת מיזוג האוויר והן לבריאות.

מערכת ניקוז יחד עם מאוורר

כמות מים משמעותית מיורת על ידי מיזוג אוויר מסחרי בתהליך הקירור ויש מערכת צינורות ראשונית שמורכבת לעתים קרובות ממערכת מיזוג שתפקידה להוביל תוצר לוואי זה מחוץ לבניין. יש צורך לשטוף בקביעות את הצינורות כך שניתן יהיה למנוע כל גידול של אצות ופטריות, מכיוון שהם עתידים להשפיע על יעילות היחידה.

ניתן לבצע את התחזוקה במהל הכוונון השנתי של היחידה. חשוב שתהיה מערכת ניקוז חירום למקרה שתתרחש בעיה במערכת הניקוז הראשונית. מחבת זו מגיעה לרוב עם מתג ניתוק אוטומטי שיכול לכבות את מערכת המיזוג.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח