בריאותמבזקים

צפו: פינוי חולי קורונה מבית אבות ב"אמבולנס-בוס" של מד"א

אתמול (שישי 3.7), נקרא לראשונה אוטובוס הטיפול נמרץ הייחודי של מד"א לפינוי 9 דיירים מבית אבות בדרום הארץ אשר אובחנו כחולים בקורונה. כל החולים פונו באמצעות האוטובוס בנסיעה אחת, אל מרכז גריאטרי לטיפול בחולי קורונה במרכז הארץ.

האוטובוס הייחודי, שהושק לפני כחודש וחצי, מאפשר פינוי של עד שלושה עשר חולים ופצועים בבת אחת, כששניים מהם מפונים בשכיבה בחלקו האמצעי של האוטובוס, אשר מצויד ברמת ניידת טיפול נמרץ, ואחד עשר נוספים יושבים בחלק האחורי. באוטובוס מותקנות סירנות ומערכת תקשורת מתקדמת, שמאפשרת יצירת קשר בין הצוותים שנמצאים בחלקים השונים של האוטובוס לבין מוקד מד"א. פינוי החולים היום באמצעותו חסך תשעה אמבולנסים שהיו נדרשים לביצוע משימה כזאת.

אלי בין, מנכ"ל מד"א אמר כי "כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל עושים אנשי מד"א לילות כימים בפיתוח אמצעים שכל מהותם היא הצלת חיים ומתן מענה רפואי ביעילות ובמהירות. נמשיך לעמוד מול כל אתגר ונתייצב בכל זמן ובכל מקום שנידרש בו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

עוד על האוטובוסים טיפול נמרץ של מד"א הראשונים מסוגם בישראל:

האוטובוסים, של חברת MAN, אורכם 11.935 מטר, רוחבם שני מטרים וחצי וגובהם 2.478 מטרים. מדובר באוטובוסים עירוניים שהוסבו לבינעירוניים.

כיצד בנוי כל אוטובוס?

שלושת חלקיו של האוטובוס נפרדים זה מזה לחלוטין במחיצות אטומות. כך, גם במקרה של פינוי חולים מדבקים, אין צורך בהתמגנות של הנהג. כדי שהנהג יוכל לשמור על קשר עם הצוות והמפונים כל העת, ישנה מערכת תקשורת המאפשרת להם לדבר, ובנוסף, לנהג יש גישה למצלמות אשר נמצאות בכל חלקי האוטובוס.

מי יכולים להתפנות באוטובוס?

בחלקו האמצעי של האוטובוס ישנן שתי מיטות עם ציוד המתאים לטיפול ברמת ניידת טיפול נמרץ. שני פראמדיקים מיועדים לטפל בחולים השוכבים בחלק זה, כשהם יכולים לראות באמצעות מצלמה את המתרחש בחלק האחורי, בו מיועדים לשבת עד אחד עשר מפונים, שמצבם טוב.

איזה ציוד קיים באוטובוס?

בחלקו האמצעי של האוטובוס ישנו ציוד טיפול נמרץ מתקדם, הכולל בין היתר מכשירי דפיברילטור שיכולים לבצע גם בדיקת ECG, ומכשירים אוטומטיים לביצוע עיסויי חזה. מעל כל מושב בחלקו האחורי של האוטובוס, ישנו ברז חמצן. אחד עשר הברזים מוזנים על ידי ארבעה בלוני חמצן גדולים, אשר מחוברים למערכת מיוחדת שנמצאת בקדמת האוטובוס. באוטובוס ישנם שני מקררים, אשר מיועדים לאחסון מנות דם ותרופות שצריכות להיות בקירור. בנוסף, מרושת האוטובוס בשקעי חשמל במתח V230, המאפשרים לחבר ציוד רפואי נוסף במידת הצורך, דוגמת אקמו, אינקובטור וכדומה.

כיצד מתבצע הקשר בין מוקד מד"א לצוות האוטובוס?

אוטובוס הפינוי הוא רכב חירום לכל דבר ועניין, ומרושת באורות, סירנה, ומערכת כריזה, בדומה לניידת טיפול נמרץ. בנוסף, האוטובוס מחובר למערכת הקשר של מד"א. גם המצלמות שמרשתות את האוטובוס כולו מחוברות למוקד הרפואי של מד"א, כך שרופאים ופראמדיקים בכירים מהמוקד יכולים לראות את המתרחש, ובמידת הצורך לייעץ לצוות באוטובוס ולהשתתף בקבלת החלטות.

כיצד מתבצע חיטוי האוטובוס?

באוטובוס מותקנת מערכת שיחלוף חמצן מיוחדת, אשר יכולה, על פי הנחיית משרד הבריאות, להחליף את כל האוויר ברכב תוך שבע דקות בלבד. לטובת ניקוי מהיר ויעיל, המושבים באוטובוס עשויים מעור, ולכל אחד מהם חגורת בטיחות. נוסף על כך, שקעי החשמל באוטובוס הם מוגני מים, כך שניתן לחטא את הרכב מבלי לחשוש מפגיעה בחשמל.

לרווחת המפונים!

באוטובוס הותקנו מסכי טלוויזיה, על מנת להנעים את זמנם של המפונים בו. החלונות באוטובוס אטומים, ולא ניתן לראות מבחוץ את המתרחש בפנים. בנוסף, בקצהו האחורי של האוטובוס ישנם תאים לאחסון חפצים אישיים של המפונים. האוטובוס נגיש לנכים, ומותקנת בו רמפה מיוחדת להעלאת נוסעים.

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
Back to top button