בריאותמבזקים

תינוק מאושפז במצב קשה בשל זיהום באזור ברית המילה

תינוק בן 3 שבועות מאושפז בשבוע האחרון במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. לאחר שנדבק מנגיף ההרפס ממוהל. בשלב הברית המוהל ביצע את המילה באופן "מציצת דם" שלא צריכה להיעשות וכך הדביק בנגיף ההרפס את התינוק.

מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' יצחק סרוגו אמר: "התינוק אושפז במצב קשה, עם תמונה של דלקת של המוח מלווה בפרכוסים ממושכים ובזיהום קשה בעור שהתחיל מאזור המפשעה במקום שבו בוצעה ברית המילה".

התינוק הובהל לבית החולים בני ציון על ידי ההורים מיד לאחר שהם הבחינו בזיהום מאוד מפושט באזור איבר המין, לאחר הברית. הורי התינוק ציינו שהמוהל השתמש באקט המציצה שבו נשאב דם מאזור הברית – דבר שמעלה את האפשרות שההדבקה בהרפס קרתה מהמוהל. במהלך האשפוז במחלקת הילדים התגלה נגיף ההרפס בנוזל חוט השדרה במוח וגם מהנגעים שהיו על העור. התינוק פרכס בבית החולים בשלושה ימים הראשונים לאשפוזו למרות הטיפול כנגד הפרכוסים וכנגד הנגיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' סרוגו , "הטיפול האנטי ויראלי שהוא קיבל מטרתו להשמיד את הנגיף במוח ועל מנת למנוע התלקחות של המחלה במערכת העצבים – התינוק יאלץ לקבל טיפול זה במשך חצי שנה".

מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' יצחק סרוגו, מסביר: "עדויות על זיהום בהרפס מפושט בילוד עם התפשטות למוח והקשר שלו לאקט המציצה בגלל ברית מילה מתוארים כבר מזה 200 שנה. נגיף ההרפס יכול לגרום אחרי ברית לזיהום בעור, שיכול להתפשט למוח ולגרום לדלקת קשה במוח ואף למוות. נגיף ההרפס בילוד יכול גם להגרם בזמן המעבר בתעלת הלידה. אולם מבוגר שמפריש את הנגיף באזור השפתיים יכול גם לגרום להדבקה".

מהמרכז הרפואי בני ציון נמסר עוד, "אופי הפיזור בתינוק וההתחלה שלו באזור המפשעה והמשך פיזור הנגעים מרמזים על הדבקה במהלך הברית בשלב אקט המציצה כשיש מגע בין הפה של המוהל לדמו של התינוק".

ניתן לעקוף את השלב הזה על ידי ביצוע ברית מילה כשבמקום שלב המציצה ישנה שאיבה לא ישירה על ידי שפורפרת, שבאמצעותה נמנע המגע הזה בהתאם להמלצה של איגוד רופאי הילדים ומשרד הבריאות.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובה אחת

Back to top button