בריאותמבזקים

נתוני משרד הבריאות אינם הכרחיים לידיעת הציבור ויוצרים חרדה מיותרת

בשונה משאר כלי התקשורת בישראל, קיבלנו החלטה להפסיק את פרסום הנתונים לציבור שמציג משרד הבריאות בנוגע לנגיף הקורונה בפירוט כפי שעשינו עד כה, וזאת על מנת למנוע את המשך גל ההפחדה של הציבור על ידי נתונים שאינם הכרחיים וחשובים ופרסומם למעשה מהווה שיתוף פעולה מעוות המנוגד לדרכנו המוסרית ולאמון שלנו כמערכת חדשות אל מול הציבור.

מאת: דותן גבאי, מייסד חדשות מבזק לייב – MivzakLive

חשוב לציין כי בתחילת התפשטות נגיף הקורונה בישראל באזור חודש פברואר לא ידענו הרבה על הנגיף הזה וגם היום איננו יודעים עליו הכל, אולם יש מספר דברים, שבמרוצת החודשים והמקרים אליהם התוודענו, שאנחנו יכולים לקבוע בוודאות על סמך הנתונים. נגיף הקורונה עלול להיות מסוכן לאנשים מבוגרים בעיקר שגילם מעל גיל 65 והינם סובלים ממחלות רקע. זה נכון שהנגיף יכול לפגוע בכל אדם ולסכן את חייו אך מתחת לגיל 65 אנחנו מדברים על אחוזים נמוכים מאוד באופן משמעותי, ובישראל כשגיל הנפטרים הממוצע מהנגיף עומד על 82 נתון זה בא לידי ביטוי באופן מובהק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החשש בישראל, שבגללו גם בוצע הסגר בפעם הראשונה והביא עמו לגל פיטורים נרחב ונזק כלכלי עצום, הוא קריסת מערכת הבריאות. נזכור, כי בזמנו (לפי חודשים בודדים בלבד, פברואר-מרס) ישראל לא הייתה ערוכה לביצוע עשרות אלפי בדיקות ביום, מספר המיטות בבתי החולים היה מצומצם מאוד וכך גם מספר מכונות ההנשמה.

צילום: דוברות כללית

אלא שמאז, מדינת ישראל נערכה באופן חסר תקדים (המבצע הידוע של המוסד) והצטיידה במטושים (אותם מקלות לביצוע בדיקות הקורונה שהיו חסרים), במכונות הנשמה (כיום ישנם לא מעט פתרונות ישראליים), בציוד מתכלה כמו מסיכות פנים וחליפות מיגון וכו' והחשוב החשוב מכל – הקמת מחלוקות הקורונה בבתי החולים – שמסוגלות לקלוט עשרות ואף מאות מטופלים.

בגדול, היום אין חולק על כך שמצבה של ישראל בכלל ומערכת הבריאות בפרט שונה באופן ניכר מזה שהיה כאן לפני 3-4 חודשים קודם.

כעת, בואו נסתכל על הנתונים שכן אמורים לעניין את מערכת הבריאות ואת הציבור כולו – מספר המטופלים בבתי החולים שסובלים מתסמינים בחלוקה על פי מצבם הרפואי, גילם של המטופלים (משום מה משרד הבריאות לא מספק באופן קבוע נתון זה) ומספר המונשמים.

חשוב להבין כי אנו רואים היום עלייה בכמות האנשים שנמצאים מאומתים לנגיף וזאת משום שמספר הבדיקות גדל באופן משמעותי. כשעשו לפני חודש בלבד (ב-28 במאי) 5,354 בדיקות נמצאו מתוכם רק 77 אנשים שאובחנו מאומתים לנגיף ולפני יומיים (ב-24 ביוני) כשעשו 16,000 בדיקות (קצת יותר מפי 3), נמצאו 466 שאובחנו מאומתים לנגיף. מכאן ניתן להסיק כי אין פה באמת עלייה – הנתונים פשוטים – יותר בדיקות יותר חיוביים לנגיף. לפי הערכות אם יעשו בדיקות לכלל אזרחי המדינה סביר מאוד להניח שימצאו עשרות אלפים חיוביים. וזה בדיוק העניין. מאומתים הם לאו דווקא חולים. לרובם אין בכלל תסמינים והם עוברים זאת באופן קל ביותר מבלי להידרש כלל להתערבות של שירותי הבריאות ולראייה מספר החולים בבתי החולים – נכון להיום עומד מספר המטופלים בבתי החולים בכל הארץ על 192 בלבד (מתוך 5,736 מאומתים לנגיף). ומכלל המטופלים בבתי החולים ישנם סך הכל 43 שמצבם קשה ומתוכם 28 מונשמים.

לסיכום, מספר החולים בבתי החולים הוא הנתון שאמור להדאיג את מערכת הבריאות וכן מספר המונשמים. כל שאר הנתונים שמספק משרד הבריאות, 3 פעמים ביום אינם רלוונטיים לידיעת הציבור ולטעמנו יוצרים בהלה וחרדה מיותרת של אזרחים רבים ללא שום סיבה. מה גם שההשלכות מכך גורמות כרגע נזק אף גבוה יותר. אנו מקווים שכלי תקשורת נוספים יצטרפו להחלטה זו ויסייעו מעט להוריד את רף המתח בקרב האזרחים.

• כאמור, את הנתונים המלאים של כלל החולים לא נכניס יותר לכתבות המתפרסמות אצלנו פרט לנתונים החשובים כפי שפירטנו.

שומרים על ההנחיות.
דותן גבאי, מייסד חדשות מבזק לייב – MivzakLive

2 תגובות

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח