כלכלהמבזקים

הראל ויזל: לאור השיפור הניכר במכירות אנו מוותרים על המענק מהמדינה

חברת פוקס הודיעה אתמול (חמישי) כי בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד, פוקס מחלקת לבעלי מניותיה מדי שנה ובאופן קבוע דיבידנד בגובה של לפחות 50% מהרווחים כל שנה במועד הפרסום של הדוחות הכספיים השנתיים.

ביום ה-11 למרץ החברה פרסמה את הדוחות הכספיים של שנת 2019 ובאותו מועד הכריזה על דיבידנד בגובה 49.1 מיליון ש"ח בגין מחצית רווחי החברה לשנת 2019.

ב- 15 למרץ, עם הודעת הממשלה על סגירת המרכזים המסחריים התכנס דירקטוריון החברה והחליט להקפיא את חלוקת הדיבידנד של שנת 2019 עד להתבהרות הנסיבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול כאמור, פרסמה פוקס את הדוחות הכספיים וציינה בדוח הדירקטוריון כי מאז פתיחת החנויות חלה עליה ניכרת בהכנסות שנה מול שנה באותה תקופה.

במקביל לפרסום הדו"חות הכספיים אמש, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 49.1 מיליון ש"ח בגין מחצית הרווחים של שנת 2019.

בהודעת החברה נמסר כי "פוקס הינה חברה ציבורית, יותר מ 50% מהמניות של פוקס מוחזקות בידי הציבור במדינת ישראל. פעילות החברה נפגעה קשות בתקופה בה נאסרה לחלוטין כלל פעילות חנויות הקבוצה, למרות זאת הקבוצה גאה בכך שלאחר פתיחת החנויות וללא שיהוי, החזירה את אלפי עובדיה לעבודה בתנאים שעבדו קודם לכן."

הודעה זו של חברת פוקס מגיעה לאחר שבועות בודדים שבעלי הרשת, הראל ויזל התראיין בערוצי הטלוויזיה השונים וביקש סיוע של המדינה.

הודעת החברה לא התקבלה בעין יפה ושר האוצר ישראל כ"ץ פרסם הבוקר בעמוד הטוויטר שלו הודעה ובה ציין כי "החלטת בעלי רשת פוקס למשוך דיוידנד גבוה לכיסו בעיתוי זה, של שעת משבר ומצוקה, ולאחר כל הסיוע שהוא וכלל המעסיקים קיבלו למטרה המוצדקת של החזרת עובדים לעבודה, צורמת ומנוגדת לסולידריות המתבקשת. אני פונה אליו לבטל מיידית את ההחלטה."

ברשת פוקס הגיבו להודעתו של השר כ"ץ ומסרו כי "דירקטוריון החברה מודיע כי לאור השיפור הניכר במכירות לאחר חזרת הקבוצה לפעילות, החברה מוותרת על כל מענקי המדינה. החברה מדגישה כי הדיבידנד שהוכרז ויחולק לבעלי מניות של החברה הינו דיבידנד בגין רווחי שנת 2019, והינו בהתאם למדיניות חלוקת הדיבידנד בחברה."

מטעם הראל ויזל נמסר: "בשיחה שערכתי הבוקר עם מר ישראל כץ, שר האוצר של מדינת ישראל, הודעתי לו שבעקבות ההודעה אתמול לבורסה שמיד עם חזרתה של קבוצת פוקס לפעילות אנו רואים גידול ניכר בפעילות החברה אנו מוותרים על כל מענק מהמדינה, שר האוצר מר ישראל כץ בירך על ההחלטה!".

הראל ויזל מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס. צילום: שוקה כהן

עו״ד רועי כהן, נשיא להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים בישראל אמר בתגובה להודעתו של הראל ויזל: "אני מברך על החלטת דירקטוריון חברת פוקס והעומד בראשה הראל ויזל לוותר על מענקי עידוד החזרת עובדים למשק וקורא לכל החברות והגופים הגדולים היכולים עקב איתנות כלכלית לוותר על מענק זה ולהשתמש בכספים אלו עבור עסקים קטנים."

עוד הוסיף, "אני קורא למשרד האוצר לאפשר לייעד כספים אלו לטובת עסקים קטנים שנפגעו במשבר הקורונה ולא הוציאו עובדים לחל״ת וכעת לא זכאים למענק מהמדינה. ניתן להוביל כאן מהלך מתבקש של ערבות הדדית בין חברות גדולות לעסקים קטנים ולאפשר להם לשרוד את משבר הקורונה."

Back to top button