צרכנות

מה חשוב שתדעו על ביטוח חיים?

הדאגה לבריאות וליציבות הכלכלית של בני המשפחה אינה פוסקת, ואנשים נוטים לנקוט בכל האמצעים להבטחת רווחתם, שלומם ובריאותם. אבל חשוב גם להבטיח רווחה כלכלית לבני המשפחה במקרה של מוות, למרות שהמחשבה על המוות אינה נעימה.

עם צעד קטן אבל חיוני, אפשר להבטיח שבני המשפחה לא יסבלו ממצוקה כלכלית בעקבות מוות של המפרנס העיקרי. ביטוח חיים מאפשר לבני המשפחה הנקובים בפוליסה לקבל פיצוי כספי בהתאם לסכום הנקוב בפוליסה, במקרה שהמבוטח נפטר.

איזה מוטבים כדאי לכלול בפוליסת ביטוח חיים?

המוטבים שכדאי לכלול בפוליסת ביטוח חיים הם בני המשפחה הקרובים שנתמכים על ידי המבוטח ושיהיו זקוקים ליציבות כלכלית עם מותו. סכום הביטוח מבוסס על יכולת ההשתכרות שלהם, ועל השאלה אם יש להם משפחות משלהם שהם צריכים לתמוך בהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשוב להקפיד להימנע מטעות רווחת שבני זוג רבים שוגים בה, כשהם קונים ביטוח חיים בסכום תואם לאישה ולבעל, גם כשרמת ההכנסה שלהם שונה.

שיקול בעלות על דירה שממושכנת לבנק

הבנקים דורשים מלווי משכנתאות לרכוש ביטוח חיים למקרה בו שני בני הזוג נפטרים, כדי להבטיח שתשלומי ההלוואה ימשיכו להיפרע כסדרם. זוהי פוליסת ביטוח שהסכום הנקוב בה לפיצוי הבנק פוחת מדי שנה בהתאם לסכום שנותר לתשלום המשכנתא, והבנק מוגדר בפוליסה כ'מוטב בלתי חוזר', כלומר מוטב שאין אפשרות להחליף אותו.

עם סילוק הלוואת המשכנתא במלואה, הסכום של הביטוח יעבור למוטבים אחרים שנקובים בפוליסה. רכישת ביטוח חיים למשכנתא מאפשרת קבלת הנחות משמעותיות, עם קצב איטי יותר של התפתחות פרמיה, בהשוואה לביטוח חיים רגיל במקרה של מוות.

רכישת ביטוח חיים שנצמד למשכנתא מאפשר להבטיח למוטבים האחרים בפוליסה לרשת נכס שאין עליו שעבוד או תשלומי הלוואה שצרי להמשיך, כך, שהערך שלו גדל, והריסק מופחת.

איך כדאי להגדיר את הסכום בפוליסת ביטוח חיים למשכנתא?

מומלץ להגדיל את סכום ביטוח חיים למשכנתא למקרה של מות המבוטח, ולקבוע סכום גבוה יותר מסכום ההלוואה לבנק, מכיוון שזהו ביטוח זול יותר. חוץ מזה, במקרה מוות, יש לבחון את הירידה בתשלומי המשכנתא שנשארו וקיום הנכס.

חשוב להקפיד על מחזור הלוואת המשכנתא אחת לשלוש שנים ולקצר מעט את תקופת ההלוואה כך שניתן יהיה לקבל תעריף ביטוח חיים למשכנתא מוזל יותר, עם שמירת רצף ביטוחי למקרה החמרה במצב הרפואי של המבוטח.

מומלץ לבחור אפשרות של מתן פיצוי חודשי למוטבים במקום לאפשר להם לקבל סכום גבוה חד פעמי, כך שהם יוכלו ליהנות מיציבות כלכלית לאורך שנים.

ביטוח חיים קבוצתי מהעבודה

ביטוח חיים קבוצתי מאפשר את הוזלת עלויות הביטוח מכיוון שהוא מקיים מכרז לקבוצת מבוטחים גדולה, מה שמפחית את העלויות של התיווך מצד הפקת פוליסות הביטוח ועבודת סוכני הביטוח.

מסיבה זו, בחלק מהמקרים, ביטוח חיים קבוצתי יהיה מוזל יותר מביטוח חיים שנרכש באופן פרטי, אבל קביעה זו אינה נכונה לכל מקרה, וחשוב שכל מבוטח יבחר את נסיבות הצרכים הכלכליים של בני משפחתו.

כמה מילים לסיום על ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא ביטוח פשוט אבל חשוב להבין את הדקויות וההבדלים בין סוגי ביטוחי החיים ולהתאים אותם באופן אישי למצב הכלכלי של המבוטח ובני משפחתו, והמשך יציבותם הכלכלית עם מותו.

חשוב להתייעץ עם סוכן ביטוח מוסמך טרם החלטה על רכישת ביטוח, כדי לוודא שהפוליסה כוללת את כל הצרכים וההעדפות של המבוטח, ושהיא נרכשת בתנאים הטובים והמשתלמים ביותר.

 

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח