מבזקיםצבא וביטחון

"הרקיעו שחקים": הוענקו דרגות קצונה למסיימי קורס טיס מחזור 180

היום (שלישי) התקיים טקס הענקת דרגות בבסיס חיל-האוויר בחצרים, בו הוענקו דרגות לבוגרי קורס הטיס, מחזור 180 ,40 לוחמים ולוחמות צוות אוויר שיפעלו בחוד החנית המבצעית של צה"ל וחיל-האוויר בשנים הבאות.

השנה, עקב נגיף קורונה ועל מנת לשמור על בריאות בוגרי הקורס והמוזמנים, הטקס התקיים באופן מצומצם ובמתכונת שונה מהרגיל, בקמפוס בית הספר לטיסה בראשות מפקד בסיס חצרים ובנוכחות בוגרי קורס טיס 180 ,סגל בית הספר לטיסה והורי הבוגרים.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

מפקד בסיס חצרים, תת-אלוף אביעד דגן אמר בטקס כי "לאורך כל שנותיה של מדינת ישראל, לא הטכנולוגיה והברזל הביאו לתוצאות הקרב האווירי, אלא עוז רוחם של הצוותים המבצעיים. עוז רוחכם הנסמך על כלל משרתי חיל-האוויר- על הקרקע ובאוויר, במטה ובשדה יידרש לטובת ביצוע המשימה. חובה עלינו לובשי המדים, בטח אלו שזכו לפרוש כנפיים ולטוס, להבין את גודל האחריות המוטלת על כתפינו, ולהודות למדינת ישראל על כך שמאפשרת לנו לשרת אותה. בוגרות ובוגרים, חיל-האוויר מקיים פעילות מבצעית ענפה, פועל להרחקת איומים ונדרש למעגלי למידה מהירים וגמישות מבצעית נוכח השינויים בזירות השונות. איננו לבד במערכה זו, צה"ל כולו פועל יחדיו, מודיעין, אש, יבשה, ים ואוויר. רמת הדריכות גבוהה ואנו נדרשים לחדות מבצעית- בהגנה ובהתקפה. האתגרים אשר מונחים לפתחיכם, דור העתיד, מורכבים, ואנו נזקקים לכם מוכנים, טובים ומצוינים. לבנו מתמלא הערכה נוכח ההישגים שלכם עד כה, ומלא ציפייה לראותכם ממריאים בעשייתכם. הרקיעו שחקים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מפקד בית הספר לטיסה, אלוף-משנה יובל הראל אמר כי "לוחם אווירי הוא איש מקצוע, אך הוא קודם כל אדם ערכי המונע משליחות, הוא לוחם היוצא בעוז לבצע כל משימה תוך שהוא בוחן את מטרותיה וחושב על דרכים שונות ויצירתיות לבצעה, והוא קצין אשר יודע לאלתר ולקבל החלטות נכונות כמפקד בשטח, אך מתבסס על תכנון מדויק וחקר ביצועים מדעי. הוא אדם, לוחם, קצין ומשכיל. כעת אתם לוחמים אוויריים. על כתפיכם מונחת כעת אחריות עצומה. בידיכם יינתן כוח אש שבכוחו לשנות מערכה והאחריות לפיקוד והובלת אנשי חיל-האוויר ועיצוב דמות החיל לשנים רבות קדימה תוטל עליכם. בוגרי קורס 180 ,חשוב שתתגאו ברגע הזה בהישגים, אך אל תשכחו את מי שאתם. אל תתנו למדים להסתיר את האדם. הישארו צנועים. יש לכם ידע חדש ומיומנות ייחודית, אך אתם אותם האנשים, אני סומך עליכם ומאמין בכם. עלו והצליחו".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח