מבזקיםצרכנות

עיצוב הבית – עצמאית או מקצועית?

עיצוב הבית הוא הזדמנות לעצב את מרחב המגורים האולטימטיבי, בו הכול מוכן ומתוכנן על פי טעמכם. במהלך עיצוב הבית, חלק מהאנשים בוחרים להיעזר בשירותים של בעלי מקצוע, כמו אדריכלים ומעצבי פנים, ואחרים בוחרים לעשות הכול באופן עצמאי. לשתי האפשרויות הללו יש יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר לפני הבחירה ביניהן. במאמר זה נפרט על חלקם.

 

תהליך גילוי עצמי במהלך עיצוב הדירה

עבור רבים, עיצוב הדירה הוא הרבה יותר מאשר תהליך פרקטי כמו בחירת ביטוח דירה. לא מדובר רק בסידור נכון של רהיטים וקישוט, אלא ביצירת אומנות של ממש. בדיוק כמו כל יצירת אומנות, תהליך עיצוב הדירה מאפשר ביטוי אישי ברמה הגבוהה ביותר. תוכלו במהלך תהליך עיצוב הדירה שלכם לעשות בפעם הראשונה בחירות באופן עצמאי לחלוטין, בחירות שיבטאו את הדברים האהובים והפחות אהובים עליכם במרחב המגורים. תהליך העיצוב, כאשר הוא נעשה באופן אישי, מאפשר תהליך גילוי עצמי ברמות הגבוהות ביותר. כמו שבפעם הראשונה שהלכתם לקנות בגדים לבד, הטעם האישי שלכם עדיין לא היה מגובש לחלוטין, כך גם בעיצוב הדירה. בהתחלה תעשו טעויות קטנות, אך טעויות אלו יהוו הזדמנות ללמוד מהם הדברים החביבים עליכם יותר, ואיך נראה מרחב המגורים המתאים לכם ביותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

היכרות עם האופנה בתחום עיצוב הבית

עיצוב הדירה שלכם בעזרת אדריכלים או מעצבי פנים מקצועיים, יאפשר לכם לייצר חווית מגורים מודרנית ומעודכנת. ישנן אופנות שונות ומתחלפות בתחום עיצוב הפנים, אשר לרבים חשוב לעקוב אחריהן. הדירה שלכם צפויה להיות גם מרחב לאירוח אורחים, וכאשר אורחים מגיעים לרוב יש רצון כלשהו להרשים אותם. כאשר בוחרים לעצב דירה בעזרת בעלי מקצוע, יכולים לדעת שהעיצוב הסופי יהיה מרשים, וייעשה בטוב טעם ועל פי האופנה החדשה ביותר. שימו לב ששילוב של פריטים יקרים בעיצוב הדירה שלכם, מחייב לכלול גם ביטוח תכולה כאשר אתם חותמים על ביטוח דירה.

 

התאמה של עיצוב הבית לדרישות המשפחה

עבור אדם אשר אינו מנוסה בעיצוב דירה, ניסיון לעשות זאת באופן עצמאי לחלוטין עשוי לדרוש זמן רב ומאמץ. מאחר ולעיתים עלות השיפוץ או הרכישה של הדירה החדשה דורשת השקעת שעות ארוכות בעבודה כדי להשיב את האיזון הכלכלי, לרבים פשוט אין את הזמן הנדרש להשקעה בתהליך העיצוב. במקרים אלו, כדאי מאוד לשכור את שירותיו של בעל מקצוע, אשר יסייע להכווין אתכם ולמקד אתכם בתהליך העיצוב. בעל מקצוע איכותי לא יתנהל כמו דיקטטור בעיצוב הדירה שלכם, אלא כשותף מלא שלכם ושל כל בני הבית. שילוב של אדריכל או מעצב פנים עם ניסיון, יאפשר לשמוע את הצרכים של כלל בני הבית, גם אלו אשר אינם לוקחים חלק בתהליך העיצוב. כך, תוכלו לוודא שהבית החדש שלכם יהיה מותאם לחלוטין לדרישות המשפחה, החל מהילדים הקטנים ועד בני הזוג.

 

שילוב אלמנטים בעלי משמעות רגשית אישית

עבודה אישית על עיצוב הדירה מאפשרת לכם לשלב בה אלמנטים בעלי משמעות רגשית אישית, אשר פעמים רבות יתכן ולא יהיה לכם נעים להציג בפני בעלי מקצוע. חלק מהאלמנטים הללו כוללים פריטים אשר עברו שנים רבות בין דור לדור במשפחה, שאתם רוצים לשלב במיקום מרכזי בבית למרות שאינם מתאימים לחלוטין לעיצוב הכללי. אלמנטים אחרים יהיו יותר מרומזים. למשל אנשים אשר גדלו בילדותם סמוך ליערות, יעדיפו לעיתים בית עם חיפוי עץ על הקירות או רצפת פרקט כדי לבטא את החיבור שלהם אל נוף ילדותם. כלל האלמנטים הללו הם מה שיהפוך את הבית שלכם למיוחד, ולמרחב מגורים אינטימי ונעים בעל אופי משלו.

Back to top button