מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: זה קורה בפוליטיקה די הרבה – פה מדובר במשהו אחר לגמרי

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד מתח היום (שישי) ביקורת חריפה בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ובו הוא מאשים את הממשלה בהפרת הכללים, תוך כדי ביצוע מהלכים המנוגדים באופן מוחלט לרצון העם, "יש לנו צורך עמוק במציאות יציבה, שאנחנו מבינים את מקומנו בתוכה. אנחנו צריכים לדעת מה מותר ומה אסור. זה הדבר הראשון שהממשלה הזו לקחה מאתנו. את הכללים. בכל פעם שהכללים מפריעים לה, היא משנה אותם. בלי לחשוב פעמיים. בלי לשאול את עצמה אפילו מה ההשלכות. בלי לראות לאיזה תהום של חוסר בטחון זה לוקח את כולנו."

לפיד אומר כי "זה היה כך מהרגע הראשון. הממשלה הזו הוקמה תוך הפרה של הכלל הראשון, היסודי, שאומר שאנשים יודעים בשביל מה, ובשביל מי, הם מצביעים. יותר ממיליון בני אדם צעדו לקלפי והצביעו נגד הרעיון שיהיה לישראל ראש ממשלה עם כתבי אישום. חודש אחר כך הם גילו שבטריק נכלולי הקול שלהם, הפתק שלהם, ניתן לאותו ראש ממשלה עם אותם כתבי אישום. הם הצביעו ל"ממשלת אחדות חילונית", ואז גילו שסייעו להמשך שלטונם של ליצמן ודרעי וגפני. זה לא שהם הפסידו, או שהתוצאה לא היתה מושלמת – זה קורה בפוליטיקה די הרבה – פה מדובר במשהו אחר לגמרי. קרה בדיוק ההיפך ממה שהם התכוונו שיקרה. מעולם – בכל תולדות המדינה ואולי גם המדינות – לא היה היפוך מוחלט כל כך, מהותי כל כך, בין מה שאנשים הצביעו לו ובין מה שקיבלו."

עוד הוסיף ח"כ לפיד "ואחרי זה, כל כלל אחר, כל המערך המסודר שאמור לארגן את חיינו, פשוט מתפורר. משנים את הכללים בלי לחשוב פעמיים, כלאחר יד. ששה עריקים יש בממשלה הזו. אנשים שלקחו את המנדט שלהם ופשוט העבירו אותו למפלגה אחרת. זו גניבה – גניבת דעת וגניבת קולות – אבל הכלל האומר "לא תגנוב" בוטל. החוק אומר שהממשלה צריכה למנות 18 שרים? בואו נשנה את זה ל-36 שרים, ואחר כך נוסיף 16 סגני שרים. אין לנו מה לעשות עם ח"כ סורר? נמציא לו משרד מיותר שאין בו צורך. חוקי היסוד של מדינת ישראל – הבסיס התחוקתי של חיינו – קצת לא נוחים לנו פוליטית? מה הבעיה? נכנס ועדה ונעקם אותם ונסרס אותם. שלטון החוק מפריע לראש הממשלה? הוא יעמוד על מדרגות בית המשפט ויודיע שאסור לסמוך על הרשויות. רק בעולם ללא כללים יכולה להתרחש הפיכה מוזרה כזו – השלטון תוקף את עצמו ומודיע שאסור לסמוך עליו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום ציין כי "זה לא יכול להחזיק מעמד. לא לאורך זמן. מדינות אינן יכולות להתקיים ללא כללי משחק קבועים, ברורים, שכולם פועלים על פיהם. הברירות שלנו חדות: או שנשמור על הכללים, או שלא יהיה מי שישמור עלינו."

ח"כ יאיר לפיד (ללא קרדיט)

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח