חדשות הארץמבזקים

עשרות ביצי צבי ים ניצלו ע"י צוות עובדי אגף החופים בחיפה

אגף החופים בעיריית חיפה פרסם היום (שני) כי בזכות תגובה מהירה של צוות עובדי אגף החופים בעיריית חיפה ניצלו עשרות ביצים שהוטלו על ידי צבי ים בחוף נאות שבקריית חיים. הביצים התגלו ע"י אחמד מחמוד, נהג טרקטור באגף החופים בעיריית חיפה. מחמוד, היה עסוק הבוקר בפעילות שגרתית בחוף "נאות" שבקריית חיים כאשר הבחין בעקבות של צבי ים. מחמוד עצר את עבודתו ירד מהטרקטור והלך בעקבות  העקבות עד שגילה קן ובו ביצים של צבי ים.

מיד עם זיהוי הקן הופסקו עבודת הכלים הכבדים, האזור בודד והועבר דיווח למרכז הארצי להצלת צבי ים ברשות הטבע והגנים. זמן קצר לאחר מכן הגיעו פקחי הרשות למקום אספו את הביצים והעבירו אותם להמשך טיפול בחוות הדגרה.

אין זו הפעם הראשונה בה עובדי אגף החופים של עיריית חיפה פועלים להצלת בעלי חיים מסוגים שונים. כך למשל זיהו בעבר העובדים דולפין  שנקלע למצוקה באזור חוף דדו וסייעו לו לחזור למעמקי הים. במהלך סיור שגרתי שערך צוות פקחי ומאבטחי חוף דדו, בשבת האחרונה ניגשו לצוות אזרחים שטענו שנשמעות יללות חתול מרכבם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בניסיון לאתר את מקור היללות העלו הפקחים את הרכב על מגבה (ג׳ק) ואיתרו את גור חתולים שנתקע באזור מנוע הרכב, ללא יכולת להיחלץ. במשך שעה ארוכה עמלו אנשי הצוות לחלץ את הגור המבוהל שניסה לשרוט את הפקחים. לאחר חילוצו נמלט הגור בבהלה לרכב סמוך ושוב נתקע באזור המנוע, ללא יכולת לצאת. אנשי הצוות לא ויתרו עד שחילצו אותו פעם נוספת בשלום והעבירו אותו לבעלת הרכב שהתרגשה מהרגישות אותה הפגינו עובדי העירייה והחליטה לאמץ את החתול שזכה בבית חם.

מנהל אגף החופים, חיליק אמסלם, מסר כי "עובדי האגף פועלים במסירות וברגישות לשמירה על הסביבה החופית תוך שיתוף פעולה הדוק עם רשות הטבע והגנים במסגרתו מתקיימים מעת לעת תדרוכים וימי עיון לצוות עובדי אגף החופים במטרה לזהות את הקינים ולשמור על צבי הים."

צילום דוברות עיריית חיפה
צילום דוברות עיריית חיפה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח