צרכנות

תנאי קבלה לימודי שמאות מקרקעין – איפה לומדים וכמה מרוויח שמאי מקרקעין

מקצוע שמאות מקרקעין הפך בשנים האחרונות לאחד מהמקצועות השכיחים והפופולאריים ביותר. יותר אנשים  מבינים את הפוטנציאל העצום בתחום הנדל"ן שתופס מקום מרכזי וחשוב אצל עסקים וחברות שונות. רווח זה אשר מתורגם לכסף גם בתקופת שגשוג וגם בתקופות מיתון, גורם ללא מעט אנשים ללמוד את תחום שמאות המקרקעין בתור מקצוע יציב ומכניס לאורך שנים רבות. לכן על מנת לעגן תחום זה באופן מקצועי כמו שאר המקצועות הקיימים בשוק, יש צורך בלימודי שמאות מקרקעין.

מה תפקידו של שמאי המקרקעין?

תפקידו של שמאי המקרקעין לשמש כצופה וכן להעריך את שווי הנכס עצמו. כלומר על מנת שהשמאי יוכל להעריך נכונה את הקרקע או המגרש שברשותכם עליו להבין את הכוחות אשר משפיעים ושולטים בתחומים שונים כגון: המשפט, הכלכלה, החברה, ההנדסה ועוד וזאת על מנת שיוכל לחוות את דעתו בהתאם לגורמים אלה ולקבל את ההחלטה הנכונה שמשקפת את שווי נכנס הנדל"ן. החלטות חשובות אלה הופכות את השמאי לחלק בלתי נפרד מתחום הנדל"ן, ולכן על מנת לעבוד בתחום זה יש צורך בלימודי שמאות מקרקעין  אשר מכינים את השמאי לעתיד בצורה הטובה והיעילה ביותר, עם צאתו לשוק העבודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קורס שמאות מקרקעין במכללת אפיק

לימודי שמאות מקרקעין של מכללת אפיק תרכשו כלים שונים אשר יעזרו לכם בעבודת השמאות והערכת הנכס בצורה מקצועית ואיכותית. לימודי השמאות אשר נערכים שנתיים וחצי מצריכים עמידה במבחני הלשכה בהצלחה על מנת לקבל רישיון שמאי מקרקעים ועל מנת לקבל תעודת גמר. תעודת סיום הלימודים ותעודת שמאי מקרקעין ינתנו למסיימים רק לאחר שעמדו בכל המבחנים בהצלחה. במהלך הלימודים משתמשים הסטודנטים בספרי לימודי שמאות מקרקעין אשר ניתנים להם בהתאם לקורסים השונים. ספרי לימוד שמאות מקרקעין מעודכנים ומותאמים ללימודי השמאות, כך שהתלמידים מפיקים מהם את המיטב.

אילו קורסים נלמדים בלימודי שמאות מקרקעין במכללת אפיק?

בלימודי שמאות מקרקעין נלמדים הקורסים הבאים: שמאות המקרקעין בישראל, קורס משפטים,קורס כלכלה,קורס תכנון ערים,קורס מימון,קורס הנדסה אזרחית, קורס מדידה ומיפוי , קורס יסודות תכנון ובניה, קורס יסודות הנדסת בניין והנדסה אזרחית, לוחות שומה, מבוא לתורת השמאות, חוקים ופקודות, סטטיסטיקה, יסודות החשבונאות, ניתוח דו"חות כספיים, גישות ועקרונות בהערכת מקרקעין ונושאים שונים נוספים אשר מעניקים לשמאי את כל הכלים המעשיים והתיאורטיים הדרושים לו על מנת לעסוק במקצוע השמאות.

תנאי קבלה ללימודי שמאות מקרקעין במכללת אפיק

על מנת להתקבל ללימודי שמאות מקרקעין, עליכם לעמוד בתנאי הקבלה אשר כוללים את התנאים הבאים:

להיות סטודנטים הלומדים לתואר ראשון בסוף השנה השנייה או להיות בוגרי תואר ראשון ממוסד ישראלי מוכר ע"י המל"ג. ללא תנאי קבלה אלה לא ניתן להירשם ללימודי שמאות מקרקעין.

תנאי הקבלה לרישיון שמאי מקרקעין

שמאות מקרקעין תנאי קבלה לרישיון שמאי מקרקעין כוללים את התנאים הבאים:

עמידה בהצלחה בבחינת מועצת השמאים

התמחות אצל שמאי מקרקעין מוסמך

בעלי השכלה אקדמאית

מגיל 23 ומעלה

ללא רישום פלילי

בנוסף לכך עליכם לעבור את בחינות לשכת שמאי המקרקעין המוקדמות והסופיות והשלמת תקופת ההתמחות תוכלו לקבל ממשרד המשפטים את הרישיון השמאות שאתם חושקים בו זמן רב. בנוסף למבחני שמאות מקרקעין שתעברו על מנת לקבל את רישיון השמאות שלכם, תקבלו תעודת גמר אשר מפרטת את כל הקורסים שעברתם במהלך לימודכם. רק עמידה בתנאים אלה בהצלחה תאפשר לכם לקבל את רישיון השמאי שאתם כמהים לו.

 

מכללת אפיק חוות דעת: במכללת אפיק קורסים והכשרות אונליין נוספות כגון – לימודי שמאות רכוש, לימודי שמאות רכב ועוד..

 

Back to top button