מבזקיםמשפטי/פלילי

5 תושבי הצפון חשודים בזיוף שיטתי של טסטים לכלי רכב

המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) בתום חקירה סמויה 5 תושבי הצפון בשנות ה 30 לחייהם, בחשד שזייפו בשיטתיות הליכי רישוי ("טסט") לכלי רכב במכון רישוי בעכו.

ההתארגנות של הקבוצה בת חמישה חברים תושבי הצפון, חלקם מכונאים ובוחנים מוסמכים במכון רישוי בעכו, פעלה על פי החשד בשיטתיות באופן ש"העבירו בהצלחה" כלי רכב במבחן רישוי שנתי ("טסט"), מבלי שכלי הרכב נכחו במכון הרישוי, או שכלי הרכב לא היו תקינים בטיחותית וללא ביטוח כנדרש.

בתוך כך, חוקרי ימ"ר חוף פתחו בחקירה סמויה, במהלכה פענחו התארגנות של 5 חברים תושבי הצפון,3 עובדי מכון הרישוי ושניים נוספים עובדים במוסכים, כשעל פי החשד בעלי המוסכים גבו כספים תמורת הפניית הנהגים אל בעלי התפקיד החשודים במכון הרישוי, שבצעו עבורם טסט "בהליך מזורז" מבלי שהרכב נבדק כלל, הליך שכלל חותמות ורישום מסודר במחשבי מכון הרישוי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבוקר, בתום איסוף הממצאים הנדרשים, שכלל בדיקה של למעלה ממאה כלי רכב שהשלימו את הליך מבחן הרישוי בשיטה האמורה בחודשים האחרונים, עברה החקירה לשלב הגלוי והחמישה נעצרו בבתיהם , לצד איסוף מסמכים הרלוונטיים על פי החשד לחקירה, תוך שתוף פעולה מלא של בעלי מכון הרישוי שלא היו שותפים או מודעים למזימה המסוכנת של עובדיהם.

החמישה יובאו בהמשך היום לדיון בבית משפט השלום בעכו בבקשה להאריך את מעצרם בשל עבירות חמורות , הכוללות עבירות פליליות של סיכון בנתיב תעבורה, עבירות מרמה והונאה.

ארכיון. צילום: משרד המשפטים

Back to top button