חדשות הארץמבזקים

השר דרעי: אסתער על בעיית התכנון ביישובים הדרוזים

שר הפנים אריה דרעי ביקר לפני זמן קצר (ראשון) במאהל המחאה של העדה הדרוזית בקריית הממשלה בירושלים. קיבלו את השר, יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות וראש מועצת סאג׳ור ג'אבר חמוד וכן נכחו סגן שר הפנים יואב בן צור ומנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן.

ראש העדה הדרוזית מואפק טריף ושאר מנהיגי העדה הביעו בפני השר את תודתם על עבודת המשרד לטובת הרשויות הדרוזיות, ובמקביל הביעו תרעומת על חוסר התקציב לשנה הקרובה, קידום תכנית חומש וכן ביקשו לבטל את חוק קמיניץ.

ברצונם של ראשי הרשויות להתחיל לשבות רעב ולהשבית את הרשויות הדרוזיות החל מה 14 ביוני. כמו כן, המוחים מעוניינים בהחלטת ממשלה מקיפה שתיתן מענה למגוון הצרכים של הרשויות והחברה הדרוזית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משרד הפנים

השר דרעי אמר כי "בשנה שעברה הובלנו החלטת ממשלה לשנת 2019 שבה תקציבים רבים ומשרד הפנים כבר ביצע את רוב ההחלטה עד כה וכעת הרשויות הדרוזיות קיבלו עוד 20 מיליון שקלים כסיוע בגין משבר הקורונה.
תחום התכנון והבנייה חזר אלינו ויש בדבר הרבה אחריות. בכוונתי להסתער על הנושא של תכניות המתאר וסוגיות התכנון. נקים גוף שיעסוק בבעיות אלה ברשויות הדרוזיות."

עוד הוסיף השר דרעי כי "לגבי תכנית החומש, תהיה בודאי תכנית אך יש צורך להעביר את תקציב המדינה קודם לכן. בהחלטת הממשלה שעולה היום, יש סעיף שביקשתי להכניס ובמסגרתו הממשלה מנחה להכין תכנית חומש לחברה הדרוזית.
משרד הפנים יעשה ככל יכולתו לסייע לרשויות הדרוזיות ואני מודה לכם על שיתוף הפעולה עם המשרד."

צילום: דוברות משרד הפנים
Back to top button