מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום: ביצעו מתקפות סייבר על שרתים ואתרי אינטרנט

בית משפט השלום בכפר סבא גזר את דינם של שני נאשמים, שהיו קטינים לאורך רוב תקופת ביצוע העבירות. הנאשמים הורשעו בעבירות מחשב רבות, ביניהן פעולות אסורות בתוכנה, שיבוש או הפרעה למחשב ומידע כוזב במחשב.

הנאשמים הורשעו, על-בסיס הודאתם במסגרת הסדר טיעון, בכך שהחל מהיותם בני כ- 16 ולמשך כ- שנתיים וחצי, הפעילו אתר אינטרנט ובו הציעו מתקפות סייבר על שרתים ואתרי אינטרנט, מסוג מתקפת מניעת שירות מבוזרת – DDOS תמורת תשלום. מטרת המתקפות הייתה להשבית או למנוע שירותים מקוונים, באמצעות פגיעה בזמינות השרתים ובתפקודם התקין. הנאשמים עשו זאת על-ידי שליחת מידע בנפח רב אל השרתים המותקפים ממספר מחשבים בכדי ליצור עומס מלאכותי על השרתים המותקפים. בדרך זו הרוויחו הנאשמים מאות אלפי שקלים לאורך הפעילות.

לשם הקמת האתר נערכו הנאשמים מבחינה טכנולוגית, תפעולית ופיננסית בדרכים הבאות, בין היתר: רכשו שרתי מחשב עוצמתים, השתמשו בחברת קש באנגליה, השיגו אישור אבטחה למעבד תשלומים לצורך גביית תשלומים באת, פתחו חשבון ביטקוין וחשבונות PayPal כאמצעים להעברת תשלום ועוד. לאורך כל תקופת הפעילות, ביצעו הנאשמים כ-2 מיליון מתקפות, אשר יצרו עומס מלאכותי אדיר על שרתי היעד המותקפים, עד כדי מניעת גישה אליהם, הפסקת פעילותם ואף קריסתם. לשם כך עשו הנאשמים שימוש בכ-80,000 שרתי DNS ציבוריים להגברת המתקפה, ללא ידיעת או הסכמת החברות בעלות השרתים. לאתר נרשמו כ-76,000 לקוחות, ובפועל סופקו שירותי מתקפות לכ-8,000 לקוחות לפחות, כשבכל נקודת זמן הופעלו שירותי תקיפה עבור כ-500 לקוחות. הנאשמים ביצעו יחד עם לקוחות האתר כ-2500 מתקפות DDOS בממוצע ליום, על אתרי אינטרנט שונים, בארץ ובעולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט קבע: "הערכים החברתיים שנפגעו מביצוע עבירות המחשב על ידי הנאשמים הם זכות הקניין של בעלי האתרים ולטעמי גם הזכות לשימוש בתעבורת האינטרנט – זכות משמעותית בחיים המודרניים". בית המשפט ייחס משקל מחמיר לתכנון המוקדם והקפדני שקדם לביצוע העבירות וכן לנזק שצפוי היה להיגרם ושנגרם בפועל כתוצאה מביצוען. מנגד, בית המשפט שקל לקולא את גילם הצעיר של הנאשמים, אשר היו קטינים במועד ביצוע העבירות מה שמחייב על פי החוק ופסיקת בתי המשפט, בחינת הענישה בראי שיקומי ולא הרתעתי.

בית-המשפט גזר על הנאשמים מאסר בפועל בן שישה חודשים שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס לכל אחד בסך 25,000 ₪. בנוסף הורה על חילוט כספים שנתפסו אצל הנאשמים והתקבלו כרווח מביצוע העבירות בסכום כולל של למעלה מ-600,000 ₪, זאת בנוסף לחילוט לטובת המדינה של המחשבים והמכשירים הסלולריים אשר נתפסו מידי הנאשמים במהלך החקירה.

תגובת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לגזר הדין : "תיק זה חושף תופעה של הצעת שירות של מתקפות סייבר פליליות בעבור בצע כסף. מדובר במתקפות שעלולות להשפיע על רבבות מחשבים ברחבי העולם ושנזקן לנפגעים עלול להיות נרחב. חרף העובדה שהנאשמים ביצעו את העבירות בהיותם קטינים, בית-המשפט הנכבד מצא לנכון לגזור ענישה ממשית עליהם."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button