חדשות הארץמבזקים

לאחר התקלה: תבוצע בחינה יסודית של אופן תפעול אסדת הגז

בהתאם להנחיית שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, להגברת הבקרה על תפעול האסדה יפעיל משרד האנרגיה, את חברת הייעוץ ההנדסית RPS בשיתוף והנחיית מהנדסי המשרד, על מנת לערוך בחינה יסודית של אופן תפעול האסדה ומערכותיה וזאת לאור התקלות החוזרות והנשנות בה מאז שהחלה את פעילותה בסוף שנת 2019.

כזכור, בתחילת השבוע הורה הממונה על ענייני הנפט במשרד לחברת נובל אנרג'י לעצור את הפעילות במתקני הטורבו אקסדפנדר-TEX באסדת לוויתן, עד לבחינת כל ההיבטים. זאת לאחר התקלה שהתגלתה לפני כשבוע שבעקבותיה נראתה להבת אש גדולה מעל לאסדה ועוררה בהלה גדולה בקרב התושבים.

אנשי החברה יחלו את הביקורת ב 21.6, אז ישהו מספר ימים באסדה יחד עם מהנדסי המשרד ולאחר מכן, יקיימו פגישות מקצועיות לסיכום עבודתם. מספר שבועות לאחר סיום הבדיקה, תעביר החברה דו"ח מפורט על מצבה של האסדה, ואת מסקנותיה בעקבות בחינת התקלות השונות וניתוחן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התקלות השונות, המפורטות באתר משרד האנרגיה, לא היוו סכנה לציבור. בחלק מהמקרים הופעלה מערכת החירום באסדה והופסקה הפקת הגז הטבעי. הפסקת ההפקה לוותה, לעתים, בהפעלת הלפיד לשרפת הגז הטבעי, פעולה שנועדה לשרוף את הגז הטבעי ששוחרר בעת התקלה ולמנוע זיהום אוויר.

אסדת לוויתן. צילום: נובל אנרגי

Back to top button