מבזקיםמשפטי/פלילי

אילת: בעלי חברת משקאות נעצרו בחשד לביצוע עבירות מע"מ

ארבעה תושבי אילת נעצרו בחשד למכירת משקאות אלכוהוליים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים תוך ניצול לרעה של הפטור ממע"מ הקבוע בחוק. הארבעה משמשים כבעלים ומנהלים בפועל בחברות יאן משקאות בע"מ ומיק מק אילת בע"מ.

ערן ודוד אלקיים, בעלים ומנהלים בפועל בחברת מיק מק אילת בע"מ, ויניב גרוסמן ואביתר אדרי, בעלים ומנהלים בפועל בחברת יאן משקאות בע"מ, הובאו אתמול לפנות ערב בפני בית משפט השלום באילת בחשד לביצוע עבירות מע"מ (אזור סחור חופשי אילת) בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

המעצר התבצע בעקבות חקירה משותפת של חקירות מכס ומע"מ באר שבע ומכס ומע"מ אילת, בה עלה כי החשודים, במסגרת תפקידם כבעלים ומנהלים בחברות מיק מק אילת בע"מ ויאן משקאות בע"מ, מכרו משקאות אלכוהוליים ומוצרים נוספים לעסקים קטנים ואנשים פרטיים מחוץ לאזור אילת בפטור ממע"מ. זאת בניגוד לחוק אס"ח (אזור סחר חופשי) אילת ותוך ניצול לרעה של ההטבה והפטור ממע"מ הקיימת במסגרת הוראות החוק. על פי החשד, הפעילות הלא חוקית חודשה עם חידוש המעבר בין הערים לאחר הסגר בתקופת הקורונה, ועם כניסת ההקלות לתוקף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, חוק אס"ח אילת קובע כי מכירה של טובין המצויים באזור אילת ועליהם יהיה הפטור, יהיה רק על טובין לצריכה או לשימוש באזור אילת, וכי טובין שהועברו מאזור אילת למקום אחר בישראל בלי ששולמו עליו המסים או הוחזרו עליו ההטבות כנדרש יראו אותם כטובין מוברחים ויחולו עליהם הוראות פקודת המכס החלות על טובין מוברחים.

מבקשת המעצר עולה כי החשודים מכרו, הנחו ואפשרו לעובדים בחנויות שבבעלותם, למכור סחורות לעסקים קטנים ולאנשים פרטיים שהגיעו במיוחד לאזור אילת על מנת לקנות ולהבריח את המוצרים אל מחוץ לאזור בפטור ממע"מ, בניגוד להוראות בחוק אס"ח אילת. מטרת הכניסה של הלקוחות לחנויות החשודים, הייתה בעיקר לשם רכישת והברחה של משקאות אלכוהול מסוגים שונים מחוץ לאזור אילת למקומות אחרים בישראל, אם לצרכי מסחר של עסקים קטנים מחוץ לאילת ואם לצרכים של אנשים פרטיים מחוץ לאילת. מהחקירה עלה כי המכירות לוו לעיתים בהכוונה של מוכר החנות לקונה, באילו דרכים לנסוע בכדי להתחמק מביקורת ולהבריח את הטובין מאזור אילת למקומות אחרים בישראל.

עוד עולה כי במטרה להסתיר את העבירות ולהסוות את פרטי הלקוחות להם מכרו בניגוד לחוק, נקטו החשודים בדפוס פעולה שיטתי וקבוע של פיצול מלאכותי של חשבוניות ותוך כדי הקפדה שחשבוניות למבריחים יהיו תמיד ללא שם והימנעות מרישום פרטי לקוחות בחשבוניות.

בפועלם גרמו החשודים לרישום וניהול מערך חשבונאי כוזב בפנקסי החברה, ובהגשת עשרות דוחות תקופתיים כוזבים למע"מ בהם נכללו אלפי עסקאות חייבות במע"מ, בפטור ממע"מ.
 
כבוד השופט שי ברגר מבית משפט השלום באילת הורה על מעצר בית לדוד אלקיים ואביתר אדרי עד ליום ה-04/06/2020, הארכת מעצר ליניב גרוסמן עד ליום ה-03/06/2020 ועל הארכת מעצרו של ערן אלקיים עד ליום ה-03/06/2020. בנוסף הוטלו על הארבעה ערבויות והפקדות כספיות.

Back to top button