חדשות הארץמבזקים

נמשכת העלייה במספר התלונות למוקד 118 על אלימות במשפחה

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מדווח היום (שני) על עלייה של 122% במספר התלונות על אלימות במשפחה למוקד 118 בחודש מאי. מדובר במגמה שנמשכת ברצף מאז חודש מרץ.

בחודש פברואר עמד מספר התלונות על אלימות במשפחה במוקד 118 על 316 פניות, במרץ חלה עליה ל-344 תלונות, באפריל ל-849 ול-1885 במאי.

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: "במהלך משבר הקורונה חלה עלייה דרמטית במספר הפניות לסיוע על רקע אלימות במשפחה. הזינוק מלמד על גודל האתגר שניצב בפנינו כמו גם עד כמה קריטיים ומצילי חיים הם שירותי הרווחה. בשבוע שעבר השגנו 20 מיליון שקלים תקציב חירום לטובת המלחמה באלימות במשפחה, אך כדי לנצח בה נצטרך לגייס את הממשלה כולה כדי להעמיד את המשאבים הנדרשים. משרד העבודה והרווחה בראשותי יעשה הכל כדי להגן על ביטחונם האישי של נשים וילדים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהנתונים של חודש מאי עולה כי 1005 תלונות היו על אלימות בין זוגית, 360 היו על אלימות כלפי בן משפחה אחר, 273 היו על אלימות כנגד ילדים, 19 על אלימות כלפי גברים, 29 על אלימות כלפי אזרחים ותיקים, 31 היו על חשד להטרדה מינית, 50 על הזנחת חסר ישע ו-11 פניות היו של גברים אלימים שביקשו סיוע. 107 פניות היו של אנשים שדיווחו על מקרי אלימות שהתרחשו אצל שכנים או מכרים.

החל מערב חג הפסח, מוביל המשרד קמפיין לעידוד הפניות על אלימות במשפחה למוקד 118, זאת במסגרת התכנית הבין משרדית למאבק באלימות במשפחה שאותה מוביל המשרד. מוקד 118 של משרד העבודה והרווחה זמין 24/7.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח