בריאותמבזקים

ד"ר מילוא: לכנס ישיבה דחופה, אסור לנו לאפשר הפקרת אלפי חולים

חולים רבים בטרשת נפוצה, לא מקבלים טיפול מתאים, בשל קריטריונים מיושנים והוראות סל, שאינן תואמות את דרכי הטיפול המודרניות", מזהיר ד"ר רוני מילוא, מהאיגוד הישראלי לנוירולוגיה והחברה לנוירואימונולוגיה ומנהל מחלקה נוירולוגית במרכז הרפואי, "ברזילי".

לרגל שבוע המודעות הבינ"ל למחלת הטרשת הנפוצה, טוען ד"ר מילוא כי "יש 15 תרופות שונות ויעילות לטרשת נפוצה, שמרביתן בסל, אך רבים מהחולים אינם מטופלים בהן ביעילות. למה? בשל ביוקרטיה ואדמניסטרציה. כך למשל, קביעה כי מותר לרופא לרשום התחלת טיפול, רק אחרי 2 התקפי מחלה בתוך שנתיים, בעוד שעיקרון מנחה רפואי חשוב הוא: להתחיל טיפול מוקדם ככל הניתן, כבר אחרי התקף ראשון. גם סיווג התרופות, לפי קווי טיפול- בעייתי. קו ראשון לתרופות מסוימות, קו שני לאחרות וכו', בעוד שהתאמת התרופות אמורה להיות אישית ולא לפי קווים אחידים לכל המטופלים."

עוד ציין ד"ר מילוא כי "טיפול מותאם אישית, מוקדם ויעיל, הוא קריטי להקטנת נכות ולשימור תפקוד, וחייב להיות מלווה בטיפולים משקמים, קוגניטיביים וחברתיים אחרים, שגם הם ניתנים במשורה, או לא ניתנים כלל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

בישראל פועלים רק 15 מומחי-על לטרשת נפוצה. אין בהם די, לתת מענה ראוי לכ- 10,000 החולים בארץ.

לטענת ד"ר מילוא, המצוקה נוגעת גם לאגודה לטרשת נפוצה, האמונה על תמיכה חברתית, נפשית ומשפחתית לאלפי חולים, ולעוד עשרות אלפי בני משפחה. האגודה עומדת בפני שוקת תקציבית שבורה, ועתידה להתמוטט! "המאמן דיוויד בלאט תרם להעלאת המחלה למודעות הציבורית, זה לא מספיק. אסור לנו, כחברה, לאפשר הפקרת אלפי החולים ולמנוע מהם חיים ראויים וטובים"

"יחד עם חבריי באיגוד, הרופאים הנוירולוגים", הוא מוסיף, "אני קורא למשרד הבריאות לכנס ישיבה דחופה לדיון במצב תחלואת הטרשת הנפוצה בארץ, לבחון את המענים הרפואיים הקיימים, שרחוקים מלהספיק, ובצד זה, לסייע תקציבית לאגודה לטרשת נפוצה, כדי למנוע קריסתה".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח