חדשות הארץמבזקים

מחאה בת"א: לא רוצה שאף אחת תצטרך לקבור את אחותה בגיל 21

12 אלף נשים וגברים מפגינים הערב (שני) במחאה נגד אלימות כלפי נשים בצ’ארלס קלור בתל אביב, בעקבות גל האלימות הגואה ורצח של 8 נשים במהלך סגר הקורונה ו-12 נשים ותינוקת מתחילת השנה. המוחים דורשים מהממשלה החדשה להעביר את התקציב לתכנית למניעת אלימות במשפחה ולעגן אותו בחוק.

בעצרת המרכזית, שמנחה הזמרת אסתר רדא, נואמות משפחות של נרצחות, נפגעות אלימות ופעילות חברתיות ומופיעות עדן אלנה וקרן פלס.

את העצרת פתחו שלוש יוזמות המצעד שהזכירו את שמות 12 הנרצחות מתחילת השנה ואמרו: “אנחנו כאן כי אנחנו יודעות ויודעים שזה מתחיל בלהגיד לנערות מה מותר או אסור ללבוש ונגמר בלהרגיש בעלות ויכולת לעשות בגוף שלהן מה שרוצים. ממשיך גם בפערי השכר שרובנו חוות, ובסוף במינויים לוועדות בקבלת החלטות אשר נשים לא חלק מהן. אנחנו פה כי אלימות כלפי נשים היא בעיה חברתית שיש בה גבר, יש אישה, אין מדיניות ויש רצח. סיימנו להקשיב למקבלי ההחלטות מדברים על עצמם, הגיע הזמן שיתחילו לדבר עלינו. ”

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט רחפן: הראל בן נון
קרדיט רחפן: הראל בן נון
קרדיט רחפן: הראל בן נון
קרדיט רחפן: הראל בן נון
צילום: בתי עזרי
צילום: בתי עזרי
צילום: בתי עזרי
צילום: דנה לוטן
צילום: דנה לוטן
צילום: ענת ניר
צילום: ענת ניר

לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז”ל נאמה על הבמה ואמרה: " זו השעה לצופף שורות. שלבו ידיים, חזק. חומה בצורה. אפס אגו ואפס רחמנות לאלימות. אפס נרצחות בשנה. מספיק עם שיח הבעיות והקורבנות, עם הפלסטר על הפה והאישה שמקופלת בפינה. זהו השעה לשיח של פתרונות. היא החזקה, והוא החלש העלוב שלא שולט בעצמו."

לילי בן עמי. צילום: רון לגזל
צילום: רון לגזל
צילום: רון לגזל

שירה וישניאק, אחות של מאיה וישניאק ז”ל שנרצחה על ידי בן זוגה לפני שבועיים אמרה בנאומה: “אני לא רוצה שאף אחות אחרת תצטרך לקבור את אחותה בגיל 21. אני לא רוצה שהתופעה הזו תמשך. אני רוצה לעשות את כל מה שביכולתי כדי למגר את התופעה הנוראית הזו. ולכל מי שהגיע לפה היום – בואו נדאג שמאיה שלי תהיה האחרונה. אני פונה אליכם, חברי וחברות הכנסת בדרישה, שימו את מניעת הרצח הבא בראש סדר העדיפויות שלכם. הרימו את הכפפה והובילו יחד איתנו את המאבק. יש פתרונות והם בידיים שלכם, אין לנו יותר זמן לבזבז. מאיה אני מבטיחה לך, את לא תהיי חלק מהסטטיסטיקה.”

ניר אלימלך, אח של ענת אלימלך ז”ל אמר בנאומו: “אלימות היא מחלה, המחלה הכי מדבקת שיש . במדינת ישראל, לא מעוניינים למנוע את הרצח הבא, פחות מאמינים לנשים שמתלוננות ואם אנחנו לא מקשיבים לנשים שמתלוננות, אז מתי כן נקשיב להם, כשהן יהיו עמוק בבטן האדמה? בשנת 2020 במדינת ישראל הטרור המגדרי מכה בעוצמה והמדינה מסרבת להכיר בנרצחות כנפגעות טרור מגדרי. אם המדינה היתה מכירה בנרצחות כנפגעות טרור, היה תקציב, סיוע ותמיכה למשפחות״

סמאח סלימה אמרה: "שלום לכן נשים שהחליטו לצעוד נגד המגיפה האמיתית שהיתה פה לפני מרס ותישאר גם אחרי הגל הראשון והשני ואפילו אחרי המצאת החיסון המיוחל לקורונה. המגיפה נגדה אנחנו מוחות היום ניתנת לריפו, אינה גזרת שמים והיא מתוחזקת היטב בידי גברים אלימים, אחיותיי, האלימות נגד הנשים הוא הווירוס האמיתי שגבה חיי 11 נשים במדינה הזאת, מחציתן ערביות. ושום מכונת הנשמה לא תחזיר אותן. ולא הוקם צוות ניהול משבר עבורו."

עוד הוסיפה: "מדינה שלמה התעסקה במעקב אלקטרוני אחרי חולי קורנה, ומודיעה לי בהודעה שבסביבה שלי יש חולה , אך לא מסכימה להודיע לנשים שגבר אלים, אנס, מטריד, מורשע או מואשם באלימות נמצא בסביבה. בענייני ביטחון וקורונה המקום הזה מתפאר בטכנולוגיה, ומעקב השב״כ אחרי אזרחים, ופיתוחים אלקטרונים אבל בנושא אלימות נגד נשים, הוא מתנהל כאלו בתקופת הדינוזאורים."

צילום: רון לגזל
רחפן: הראל בן נון
רחפן: הראל בן נון

ביחד עם עשרות האלפים שהגיעו ל'מצעד הנשים' בתל אביב במחאה נגד אלימות כלפי נשים ובדרישה לתקצוב במאבק בנושא השתתפו גם עשרות מחניכי וחניכות תנועת 'הצופים'.

צילום: באדיבות תנועת הצופים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח