מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: לא משתיל באנשים חיישנים או שבבים, כולם יכולים להירגע

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד לעלייה בתחלואה והמשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל וציין כי ישנה התרופפות בקרב הציבור של נהלי משרד הבריאות.

"יש עלייה בימים האחרונים בתחלואה, כולכם ראיתם את זה" פתח נתניהו את דבריו והוסיף, "באופן מובהק זה קשור לריפיון מסויים בכללים. אין אפס, הנגיף לא טס לבד באוויר אלא נישא על ידי בני אדם ומועבר מאדם לאדם על ידי התעטשות או השתעלות או מגע. ככל שהמרחק קטן והמגע גדל, הנגיף גדל ומתפשט. אנחנו נדרשים לעשות עכשיו שני דברים שאנחנו עושים אותם בממשלה ובכנסת, וזה קודם כל להדק את המשמעת מצד אחד ומצד שני לפתוח את הכלכלה."

עוד ציין, "שרי הבריאות והאוצר הביאו שורה של צעדים בפני הממשלה וקבינט הקורונה ואנחנו פועלים כדי לעשות את שני הדברים במשולב. הם חשובים. הצלחנו בזה עד עכשיו ואנחנו צריכים להמשיך להצליח בזה ואני בטוח שנעשה את זה. אנחנו פועלים בכמה חזיתות אבל חשוב לי לטפל בסילוקם של כמה סעיפי פייק ניוז שמופיעים בתקשורת. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לגבי זכויות הפרט וצנעת הפרט" אמר ראש הממשלה, "שוחחתי עכשיו עם השר לביטחון פנים וסיכמנו חד משמעית שלא נאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו. לא יהיה דבר כזה. נמצא את האיזון המתאים בין הצורך לאכוף את הנחיות הבידוד לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט וצנעת הפרט של אזרחי ישראל. חד משמעית לא יהיה דבר כזה. אנחנו ערים לכך שבציבור יש מחשבה שאנחנו נפרום את האיזון הזה – לא עשינו את זה עד עכשיו ולא נעשה את זה גם בהמשך."

צילום: ערוץ כנסת

בתקופה האחרונה הרשתות החברתיות הוצפו בשלל קונספירציות כשבראשן ניסיון לכאורה של הממשלה להשתיל חיישנים באזרחי המדינה ובישיבת הממשלה נתניהו העלה את הטענות והבהיר כי "זאת הזדמנות לפוגג אגדה אורבנית מדהימה שאני או מישהו אחר מתכוון לשתול או להשתיל באופן תת עורי חיישנים לילדים או מבוגרים. תיאוריות הקונספירציה מגיעות לפעמים למקומות הזויים. אני לא זוכר דבר כזה. דיברנו על צעצוע לילדים, צמיד וולנטרי שכל אחד יכול לבחור אם לשים כדי לשמור על מרחק, עדיין לא פיתחו את זה ואני לא יודע אם יפתחו. בכל מקרה זה וולנטרי, זה בחירה, ולא תהיה שום שתילה של שום חיישן לאף אחד, כולם יכולים להירגע."

עוד הוסיף נתניהו כי "הדבר השלישי, אנחנו לא מתכוונים להשבית את הפעולה של מוסדות המדינה. לא של הממשלה, לא של הכנסת, לא של בתי המשפט, לא של אף אגף. אגב לא עשינו את זה עד עכשיו ובשיא הקורונה הצלחנו להמשיך להפעיל את כל מוסדות המדינה ואנחנו נמשיך לעשות זאת. חשוב להבין את זה.

יש לנו משימה משולבת – להחזיר את המשמעת כדי שנעצור את ההתפשטות הגיאומטרית של המחלה ומנגד לפתוח את הכלכלה ולהוסיף מקומות עבודה. אלה המשימות המיידיות שלנו ואני משוכנע שיש לנו יכולת לעשות את זה. אני מדבר עם מנהיגי העולם וכולם מסתכלים על מדינת ישראל בהערכה גדולה, כולל 4 מנהיגים שדיברתי איתם ב-24 השעות האחרונות שלוקחים מאיתנו דוגמה. עד עכשיו פעלנו בהצלחה ובואו נמשיך בהצלחה הזאת יחד." אמר נתניהו.

2 תגובות

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח