מבזקיםצבא וביטחון

אישום: ניצל עבודתו בקיבוץ בכדי לגנוב כבשים ושקי אבקת חלב

חקירת שנוהלה ביחידה המרכזית של משמר הגבול / משטרת ישראל למיגור הפשיעה החקלאית בצפון הארץ הובילה להגשת כתב אישום נגד נאשם ששימש משנת 2008 כאחראי דיר הכבשים של קיבוץ עין חרוד איחוד שבצפון הארץ. במתחם הדירים מוחזקים אלפי ראשי צאן לצורך שיווק בשר ומכירת חלב.

בכתב האישום שהוגש אתמול על ידי חטיבת התביעות של משטרת ישראל בבית משפט השלום בטבריה, מפורטים 8 אירועים שונים שהתרחשו בחודש מאי 2020 ובהם נאשם האחראי על הדיר, תושב מוקייבלה בשנות ה-50 לחייו בגניבת 7 כבשים ו- 15 שקי חלב. במשטרה מעריכים שמדובר בגניבות שיטתיות שנמשכו לאורך זמן.

במשמר הגבול פתחו בחקירה נוכח דיווחים של הקיבוץ על כך שבחודשים האחרונים נעלמו כבשים ושקי חלב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מכתב האישום עולה השיטה שבה היה נוהג הנאשם לבצע את הגניבות: כחצי שעה לפני שהיה הנאשם מסיים את עבודתו בניהול הדיר, היה מנתק את זרם החשמל למערכת מצלמות האבטחה שמתעדות את המתרחש בדיר ובסביבתו. הנאשם היה מעמיס את הכבשים ושקי החלב על כף טרקטור ששימש לעבודה בדיר, נוסע למבנה ריק סמוך, מחביא את הכבשים ושקי החלב ומיד לאחר מכן היה מגיע עם רכבו הפרטי ומעמיס את מה שגנב לתא המטען.

גניבת הכבשים הייתה מתבצעת תוך התעללות בבעלי החיים שהיו נכפתים, נגררים ומוכנסים לתא המטען.

במהלך החקירה של מג"ב שכללה איסוף ראיות, התקנת אמצעים טכנולוגיים ומעקב אחר הנאשם, הוא נעצר בתאריך ה- 21.05.2020 כשברכבו 2 כבשים שעל פי כתב האישום גנב מהדיר. גם במקרה הזה פעל הנאשם באותה השיטה, הוא הגיע לעבודה לפנות בוקר ובשעות הצהריים העמיס את שני הכבשים על הטרקטור, נסע למבנה הסמוך, החביא אותם שם ולאחר מכן הגיע עם רכבו והעמיס אותם לתא המטען.

ביציאה מהקיבוץ המתינו לו השוטרים שעצרו אותו להמשך חקירה שכאמור העלתה עוד 8 מקרים וגניבות בשווי מוערך בעשרות אלפי שקלים.

מדובר בניצול ציני של הנאשם את מקום עבודתו ואת העובדה שאנשי הקיבוץ סמכו עליו והפקידו בידיו את ניהול הדיר בשנים האחרונות. אמר קצין החקירות של מג"ב. במשמר הגבול מדגישים שהפעילות הרבה שמתבצעת למיגור הפשיעה החקלאית תימשך תוך הפעלת יחידות מג"ב, יכולות טכנולוגיות מתקדמות ומערך המתנדבים הפרוס ברחבי הארץ.

תגובה אחת

  1. הפעם זה המקל שהקיבוץ הביא על עצמו
    אין לי ספק שבקיבוץ הזה אהבו את הערבי הזה יותר מיהודים
    לכן סמכו עליו בעיניים סגורות

Back to top button