צרכנות

איך להצליח בפסיכומטרי

אלפי צעירים המתכננים לגשת למבחן הפסיכומטרי מתחבטים בשאלה איך להצליח להוציא את הציון הכי גבוה בבחינה כבר בפעם הראשונה. האם כדאי ללמוד במסגרת של קורס או לבד? לקנות ערכה טובה ומעודכנת או להסתפק בחומרי לימוד שניתן למצוא חינם ברשת? החלטנו לשוחח עם מור קורן, מייסד ומנהל בית ספר לפסיכומטרי, כדי לעזור לתלמיד להבין מה הם הדברים הכי חשובים שיכולים לשפר את הסיכויים שלו להצליח בפסיכומטרי.

סטטיסטיקה על ציוני הבחינה.

ממוצע הציונים הארצי במבחן הפסיכומטרי עומד על כ-534 נקודות. 16% בלבד מהניגשים למבחן מקבלים מעל 650, ורק 5% יקבלו יותר מ-700. למה רק 1 מתוך 20 תלמידים מוציא יותר מ-700 ולמה ממוצע הציונים בבחינה כל כך נמוך? קרא את המאמר ותבין מהו הקושי שעומד בפני רוב התלמידים וכיצד ניתן להתגבר עליו. אולי לא כולנו נצליח להיות חלק מאותם "גאונים", שמוציאים יותר מ-700, אבל בהחלט נוכל לדעת מה צריך לעשות על מנת להקפיץ את הציון ביותר מ-100 נקודות!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך להצליח בכמותי

התחום הכמותי הוא הקל ביותר לשיפור. השאלות בחלק הכמותי פשוטות יחסית, מעט מתחת לרמת 3 יחידות. המכשול העיקרי העומד בפנינו הוא מסגרת הזמן. בכל פרק כמותי יש 20 שאלות, ולרשותכם עומדות 20 דקות לפתירת הפרק. כלומר, בממוצע דקה לשאלה. אם היו לנו שתי דקות לשאלה, רוב התלמידים היו מצליחים לפתור את כל התרגילים. החוכמה היא לפתור כל תרגיל בפחות מדקה. כדי להצליח במשימה, יש לתרגל כמה שיותר שאלות מכל נושא בסגנון הבחינה. כך, ברגע האמת, בבחינה נוכל להבין לאיזה נושא התרגיל שייך ובאיזו דרך כדאי לפתור אותו. כל תרגיל אפשר לפתור במגוון דרכים, אבל יש חשיבות רבה לדרך שנבחר כדי לפתור את התרגיל בפחות מדקה!

איך להצליח במילולי

התחום המילולי קשה מעט יותר. בכל פרק יש 23 שאלות, ולרשותכם עומדות 20 דקות. כלומר, יש לנו פחות מדקה לשאלה. אם להודות על האמת – כאן יש יתרון מהותי לתולעי הספרים. ככל שקראנו יותר בעבר, כך ההבנה המילולית שלנו טובה יותר ואוצר המילים שלנו גדול יותר. כדאי לדעת, המכשול העיקרי בפרק זה הוא הזמן. לכן, עוד לפני שנתחיל ללמוד לפסיכומטרי, כחצי שנה לפני מועד המבחן, מומלץ להתחיל לקרוא ספרים ברמות קושי שונות, להרחיב את אוצר המילים שבהן משתמשים וללמוד כמה שיותר מילים חדשות. באופן דומה לפרק הכמותי, יש חשיבות רבה לתרגול שאלות בסגנון המבחן. ככל שנתרגל יותר ונכיר את סוגי השאלות, כך נוכל להבין מהר יותר את השאלה ויהיו לנו הכלים שיעזרו לנו לענות עליה בפחות מדקה.

איך להצליח באנגלית

תחום האנגלית נשען בעיקר על אוצר מילים. לדוברי אנגלית ולתלמידים בעלי אוצר מילים רחב יש יתרון גדול. כדי להצליח באנגלית כדאי ללמוד מילים כחצי שנה לפני הבחינה על מנת להרחיב את אוצר המילים. אפשר לעשות זאת באמצעות מילון, אפליקציה, קריאת ספרים וצפייה בסדרות באנגלית (מומלץ ללא כתוביות). המטרה העיקרית – להגדיל את אוצר המילים ולשפר את מהירות הקריאה.

פרק באנגלית מורכב משמונה שאלות של השלמת משפטים, ארבע שאלות של ניסוח מחדש (restatements) ושני קטעים של הבנת הנקרא ((unseen – חמש שאלות בכל קטע. סוד ההצלחה במבחן באנגלית הוא האפשרות לענות על שאלות מתוך ההקשר, גם אם לא מבינים חלק מהמשפט.

איך להצליח בכל הבחינה

החלק המרכזי בהצלחה בבחינה בשלושת הנושאים הוא, כאמור, היכולת לפתור כל תרגיל בפחות מדקה. תלמיד שלמד נושא מסוים ויעבור רק על כ-6 סוגים של תרגילים, לא עבר על כל סוגי השאלות וגם לאחר תרגול נוסף לא יהיו לו מספיק כלים לפתור תרגיל בפחות מדקה! לכן כבר בשלב הלמידה חשוב לעבור על כל סוגי השאלות (כ-18 בכל נושא) ולהבין איך ניתן לפתור אותן במהירות.

כמות הסימולציות המומלצת לתרגול לפני הבחינה היא בין 12 ל-18 בחינות. נוסף על הבחינות של המכון הפסיכומטרי, כדאי לפתור גם בחינות קודמות של המרכז הארצי. החלק החשוב בתרגול הוא שלב התחקור. חשוב להבין במה טעינו, על מנת שלא נחזור שוב על אותה טעות וללמוד כיצד להשתפר בבחינה הבאה. ככל שנפתור יותר בחינות ונתחקר אותן, הציון שלנו ישתפר בהתאם.

לסיכום: ניתן ללמוד בבית, אם יש לך את החומרים והכישורים לכך, עם זאת, ללמוד שלושה חודשים ולא להגיע לתוצאה הרצויה פחות מומלץ! זמן שווה כסף! לכן כדאי לחפש מסגרת טובה שבה תקבל כלים שיעזרו לך להוציא מעצמך את המקסימום ולהצליח בבחינה כבר בפעם הראשונה!

למאמר מומלץ נוסף הקלק  איך להצליח בפסיכומטרי  

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח