חדשות הארץמבזקים

תנובת החלב של הפרה הישראלית היא מהגבוהות ביותר בעולם!

לקראת שבועות מפרסם משרד החקלאות את נתוני ענף החלב. על פי הנתונים תנובת החלב של הפרה הישראלית היא מהגבוהות ביותר בעולם!

אז כמה חלב הישראלי צורך בממוצע? כמה חלב רפת אחת מפיקה?

מן הנתונים עולה: בשבוע שחל בו חג שבועות, חלה עלייה ב-53% בצריכת מוצרי חלב ותחליפיו וכ-84% של בצריכת מוצרים במעדנייה החלבית ● המוצרים הכוכבים של החג: גבינה לבנה ושמנת מתוקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אין ספק שחלב הוא אחד מסימניו המובהקים של חג השבועות. אין כמו לפתוח את החג עם עוגת גבינה טעימה, אפויה או קרה; פשטידה טובה או אולי לזניה? ויש לנו במה להתגאות כי תנובת החלב לפרה בישראל ממשיכה להיות מהגבוהות בעולם!

על פי נתוני משרד החקלאות ומועצת החלב, בשנת 2019 התנובה הממוצעת לפרה עמדה על כ-11,507 ליטר לשנה, כ-32(!!!) ליטר ליום לפרה. עוד עולה, כי מספר הרפתות בארץ עמד בסוף 2019 על 723 רפתות.

ובהתחשב בצריכה שלנו הישראלים? הצריכה הישראלית התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ולמוצריו של 1.8% בשנת 2019, לעומת 2018, ועמדה על כ-170 ליטר חלב לנפש בשנה. הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל לחלב, שתייה ומשקאות– כ-51 ליטר והיתר יוגורטים, מעדנים וגבינות (רכות וקשות).

לקראת חג השבועות הציבור בישראל צורך יותר מוצרי חלב: בשבוע שלפני החג בשנת 2019, עלתה הצריכה השבועית בקטגוריית "מוצרי חלב ותחליפיו" לכ-153 מיליון ₪ ובשבוע של החג עלתה צריכה זו לכ-222 מיליון ₪, משמע 53% יותר לעומת שבוע רגיל. בקטגוריית המעדנייה החלבית נצפתה עלייה של 84% לעומת שבוע טיפוסי.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

השוואת מכירות במחלקות החלב ברשתות השיווק- שבוע טיפוסי לעומת שבוע הקניות שלפני חג השבועות:

עוד עולה מן הנתונים כי המוצרים העיקריים שצריכתם עולה לקראת חג השבועות הם גבינה לבנה ושמנת מתוקה. המכירות השנתיות בקטגוריית ה"גבינות הלבנות" הסתכמו בשנת 2019 בכ-453 מיליון ש"ח כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי עומד על כ-8.5 מיליון ש"ח. לעומת זאת, לקראת חג השבועות צריכת הגבינות הלבנות עלתה בכ-124% לעומת שבוע טיפוסי. גם המכירות השנתיות בקטגוריית ה"שמנת המתוקה" לא היו שונות בהרבה, והסתכמו בשנת 2019 ב-325 מיליון ש"ח, כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי עמד על כ-6 מיליון ש"ח. לעומת זאת, בשבוע שלפני חג שבועות, צריכת השמנת המתוקה עלתה בכ-228% בהשוואה לשבוע מכירות רגיל.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ש"ח):

תגובה אחת

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח