מאמריםמבזקים

מצעד הנשים 1.6.2020 – ביחד נשים סוף לאלימות!

בעקבות גל האלימות הגואה, של רצח של 8 נשים מאז תחילת סגר הקורונה, ו- 11 נשים ותינוקת מאז תחילת השנה – ה- women's march הראשון בישראל יוצא לדרך.

נצעד יחד עשרות אלפי נשים וגברים כדי לשים סוף לאלימות כלפי נשים.

מאז החליטו לתקצב את התכנית למניעת אלימות במשפחה ב- 250 מליון שקלים, התכנית שאושרה עוד ב- 2017 – התקציבים תקועים. בדצמבר 2018 התקיימה שביתת הנשים הראשונה נגד רצח ואלימות כלפי נשים בישראל. בעקבותיה, ראש הממשלה כינס את ועדת השרים ואישר את העברתם של 50 מליון שקלים ותוספת תקציב של 20 מליון שקלים לתכנית למניעת אלימות במשפחה. שבועות ספורים לאחר מכן פוזרה הכנסת והתקציב הועבר רק בחלקו ומאז תקוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם הקמתה של ממשלה חדשה לאחר המשבר הפוליטי הארוך במדינה, זוהי העת למדיניות חדשה ששמה את האלימות נגד נשים וביטחונן בראש סדר העדיפויות.

רצח זה נקודת הקיצון של הטרדות ברחוב, בעבודה או בבית – זה קצה הקרחון של פערי השכר, של הערות פוגעניות, של חפצון, של הסללת נשים למקצועות בשכר נמוך, של נשים בזנות, של העובדה שלא קיים חינוך מגדרי בבתי ספר. זו תוצאה של אלימות ואפליה מגדרית שכולנו מרגישות בכל יום ובכל מרחב.

מארגנות המצעד מסרו: “במשך שנה וחצי מרחו אותנו מקבלי ההחלטות בזמן שנשים נרצחות. יותר מ30 שרים ואף לא שרה אחת שדואגת לנו. מליוני שקלים על משרדים חדשים, ואין 250 מליון שקלים עבור תכנית למניעת אלימות במשפחה. אנחנו נדאג שלא יוכלו להתעלם מאיתנו יותר.”

עשרות ארגונים שותפים במצעד: המטה הפמיניסטי לשעת חירום, שדולת הנשים בישראל, אני אשה, פורום מיכל סלה, נעמ"ת, ויצ"ו, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, עמותת כ"ן, פוליטיקאיות צעירות, רוח נשית, אחותי, נשים נגד אלימות, אלטופולה, איתך מעכי, המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, אישה לאישה, לוט"ם, כולן, מאירות בלילה, תזכור, תנד"י, עמותת אד'אר, נשים עושות שלום, איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות, מהפך, queeryourself, איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות, מרכז יעוץ לאשה, מרכז רקמן לקידום מעמד האשה, בת קול, תהל"ה, אסל"י, HerAcadamy המכללה (רשימה מתעדכנת).

לינק לאיוונט – https://www.facebook.com/events/2599162283736235

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח