צרכנות

סחיטה ברשת

רשת האינטרנט היא רשת ווירטואלית המאפשרת לכל גולש בה לתקשר עם אדם או אנשים אחרים, כמו גם להשתמש במידע הקיים בה לצרכים שונים כמו עבודה או פנאי. לצד העובדה שגולשים רבים נהנים ממגוון האפשרויות שהרשת מציעה, זהו גם המקום בו עבריינים שונים מנצלים זאת ומטילים את אימתם על המשתמשים התמימים באמצעות ביצוע עבירות שונות וביניהן עבירות של סחיטה ברשת.

סחיטה הינה עבירה פלילית המניעה אדם לבצע מעשה בניגוד לרצונו, או לחילופין מונעת ממנו לעשות מעשה וזאת תוך הפעלה של כוח ו/או איומים בפעולות שיפגעו בו בדרכים שונות. סחיטה ברשת מתבצעת באופן דומה, אך ווירטואלי וזאת כאשר העבריינים (לרוב האקרים בעלי ידע ורקע בתחום המחשוב, אך לא רק) פונים אל גולשים באמצעות אימיילים, רשתות חברתיות או אמצעי תקשורת אחרים הזמינים ברשת ומאיימים כי יפיצו מידע פרטי על אותו גולש, או מידע עסקי, אלא אם הוא ישלם להם סכום כספי מסוים או יבצע העברה של מטבע וירטואלי.

סחיטה מינית ברשת

סוג נוסף של עבירת סחיטה ברשת, הוא סחיטה מינית ברשת שיש בה מרכיב מיני ובה קיים איום להפצה בפומבי של מידע או תוכן בעלי אופי מיני הנוגע לגולש ולחייו הפרטיים. העבריינים משיגים, בדרכים שונות – תמונות, סרטונים ואף התכתבויות אינטימיות, כולם בעלי אופי מיני או כאלה שפוגעים בצנעת הפרט שנלקחו במקרים רבים ללא הסכמה ממאגר אישי של הנסחט מהמחשב או משרת וירטואלי ובמקרים רבים גם מפעילים בחורה שמשוחחת עם אנשים ברחבי האינטרנט ויוצרת איתם קשר במסגרתו יש לה גישה נוחה לצלם את אותם אנשים בסיטואציות אינטימיות ולאחר מכן לנסות לסחוט אותם ולאיים עליהם בדרישה לשלם כספים, בתמורה לאי הפצת המידע עליהם לקרובי משפחתם או למכריהם או בתמורה שלא להפיץ את התמונות או הסרטונים באתרים חברתיים ברשתות האינטרנט כגון יוטיוב (YouTube) ואפליקציות חברתיות שונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כיום, המודעות לפריצה וגניבה מידע אישי במחשב או ברשת היא גבוהה, ולכן חברות אבטחת מידע מציעות כלים שונים להגנת המידע הפרטי לגולשים פרטיים וחברות, ולכן דרך נוספת בה עבריינים משתמשים כדי לבצע סחיטה מינית היא באמצעות הפעלה של מניפולציות שקריות כמו התחזות לאדם אחר, שליחת נערות פיתוי, שימוש בזהות פיקטיבית או הפעלה של תוכנות מתקדמות המפתות גולשים ליצירת קשרים מיניים וכביכול אנונימיים.

סחיטה בסקייפ

סקייפ היא תוכנת תקשורת העושה שימוש ברשת האינטרנט, כך שהמשתמשים בה יכולים ליצור קשר האחד עם השני באופן מקוון באמצעות שיחות וידאו. עברייני מחשב וסייבר מנצלים לרעה גם את דרך ההתקשרות  הזו לצורך הפעלת סחיטה בסקייפ וסחיטה מינית בסקייפ, באמצעות נשים וגברים המשמשים כפיתיון לגולשים שחושפים על עצמם תוכן בעל אופי מיני. כמו כן, מבוצעות עבירות סחיטה מינית אלו גם באמצעות סחיטה במייל.

לרוב, הפנייה אל הגולש התמים נעשית דרך פורומים, צ'אטים ואתרי היכרויות, ולאחר ההתכתבות תופעל עליו מניפולציה לעבור לשיחת ווידאו שתיעשה באופן מקוון, בין היתר, באמצעות הסקייפ. בדרך כלל, נערת הפיתוי תגרום לגולש לבצע מעשים אינטימיים ומיניים וזאת במטרה לסחוט אותו ולאיים עליו שיעביר לה או לגורם מטעמה סכומי כסף גבוהים אחרת אותם סרטונים המתעדים אותו ייחשפו ברבים ופרטיותו תיפגע.

מדוע כדאי לפנות לעו"ד בעל מומחיות בייצוג בתיקים של סחיטה ברשת וסחיטה בסקייפ?

חשוב לזכור כי במקרה בו נפלתם קורבן למעשה סחיטה ברשת או סחיטה בסקייפ חשוב לא להיענות לדרישות העבריין, ולא להעביר את סכומי הכסף אותם הוא מבקש משום שהניסיון מלמד כי האיום לא ייפסק ואותו סוחט ימשיך וידרוש כספים נוספים. הפתרון לבעיה זו הוא פנייה מיידית אל עורך דין סייבר מומחה בתחום סחיטה ברשת. באמצעות ליווי וסיוע משפטי תוכלו להתמודד ביעילות מול העבריין, תוך הסרת האיומים והתכנים האינטימיים שעלולים לפגוע בכם.

>  קראו גם על ביטול כתב אישום ואיך זה אפשרי

 

Back to top button